PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İleri Temel Mekaniği
İM5018
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, mühendislerin kamu, konut ve endüstri binalarının temellerini doğru ve makul yollardan giderek boyutlandırma bilgisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Temel ortamlarının tanıtılması, temellerin ayırımı, bina temellerine yönelik zemin incelemeleri, yüzeysel temellerin taşıma gücü, yüzeysel temellerin oturması, derin temellerin taşıma gücü, derin temellerin oturması
Hafta
Konu
1
Temellerin ayırımı ve temel ortamları
2
Bina temellerine yönelik zemin incelemeleri
3
Yüzeysel temellerde taşıma gücünü teorileri: Terzaghi
4
Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü teorileri
5
Taşıma gücünün arazi deneylerinden hesaplanması
6
Kilde ve kumda temel boyutlandırma, yayılı temeller, zemin emniyet gerilmesi kavramı
7
Yüzeysel temellerin oturma kriterine göre boyutlandırılması
8
Yüzeysel temellerin oturması
9
Derin Temellerin Sınıflandırılması
10
Tekil kazığın kapasitesi ve oturması
11
Kazık guruplarında kapasite, gurup verimi ve kazık guruplarında oturma
12
Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları
13
Kazıkların yanal yükler altında davranışı
14
Kazıklı yayılı temeller ve kuyu temeller
Program Çıktıları
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
4
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
6
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
9
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
14
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
15
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
16
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Yüzeysel temellerin boyutlandırabilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Derin temellerin boyutlandırılabilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Verilen zemin koşulları ve yükler altında uygun temel sistemi seçiminin ve tasarımının yapılabilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temellerde taşıma gücü ve oturma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Taşıma gücünün arazi deneylerinden bulunması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438699