PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İleri Yeraltı Suyu Hidroliği
İM5020
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere yeraltı suyu hidroliği ile ilgili ileri düzeyde bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Giriş, Tanımlar. Sıvılar ve Boşluklu Ortamın Özellikleri . Basınç ve Piezometrik Yük, Hidrolik İletkenlik ve Permeabilite. Boşluklu Ortamda Sıvıların Temel Denklemleri. Darcy Kanunu, Çevrintili - Çevrintisiz Akım. Homogen Bir Sıvı İçin Korunum Denklemi. Sınır ve Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümü. İzotropik ve Anizotropik Ortamda Çözümler Arasındaki İlişkiler. Nümerik Metodlarla Çözümler. Serbest Yüzeyli Akım ve Dupuit Yaklaşımı. Doymamış Akım. Yeraltı Suyunun Hidrolojik Çevrimdeki Yeri; Jeolojik Kayaçlar, Akifer Türleri, Basınçlı, Basınçsız, Sızdırmalı Ve Merceksi; Statik ve Dinamik Yeraltı Suyu Seviyesi, Yeraltı Suyu Ölçümleri, Düşüm, Debi; Akifer Hidroliği ve Değişik Yöntemler, Hidrojeolojik Parametreler, Porozite, Spesifik Verim ve Tutma, Depolama ve İletgenlik Katsayıları; Pompaj Tecrübesi; Tip Eğriler; Türkiye Yeraltı Suyu Kaynakları, Arazi Çalışmaları, Uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Yeraltı Suyu Haraketi
3
Yeraltı Suyu Haraketi
4
Yeraltı Suyu Haraketi
5
Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi
6
Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi
7
Yeraltı Suyu Hareketinin Matematik Modellenmesi
8
Ara Sınav
9
Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü
10
Sonlu Farklar ve Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yeraltı Suyu Denklemlerinin Çözümü
11
Kuyu Hidroliği
12
Kuyu Hidroliği
13
Kuyu Hidroliği
14
Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi
15
Akifer Parametrelerinin Belirlenmesi
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
4
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
6
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
9
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
14
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
15
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
16
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Öğrenci genelleştirilmiş isotrop/anisotrop Darcy yasasını akım problemleri çözümünde kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci 3 ve 2 boyutlu yeraltı suyu akışı için gerekil denklemeleri seçer/türetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci yeraltı suyu denklemlerinin çözümünü sonlu farklar ve sonlu elemenlar yöntemi ile yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci bir boyutlu akım problemlerini çözebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci kuyu ve akifer problemlerini çözebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438701