PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tarihi Yapılar ve Yapım Teknikleri
İM5039
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Tarihi yapıların statik ve strüktürel yapısını irdeleyerek, tarihi yapılarda kullanılan elemanların fonksiyonlarını inceleyerek, kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilmesi
Ders İçeriği
Antik çağdan günümüze kadar gelen önemli tarihi yapılarda kullanılan malzemelerin incelenmesi ve bu tarihi yapılarda inşa edilmiş olan taşıyıcı elemanların statik yönüyle değerlendirilmesi.
Ders Veren
Aylin ÖZODABAŞ
Hafta
Konu
1
Mimarlık Tarihin Yapı Üzerindeki Rolü
2
İlk antik yapılar
3
Roma dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi
4
Bizans dönemi yapılarının statik açıdan incelenmesi
5
Hindistan ve Asya mimarisinin statik açıdan incelenmesi
6
Çin ve Japon Mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi
7
İslam mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi
8
Türk mimarisi yapılarının statik açıdan incelenmesi
9
Gotik mimarisi ve yapılarının statik yönden incelenmesi
10
Rönesans ve Barok mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi
11
Neoklasisizm mimarisi ve yapılarının statik açıdan incelenmesi
12
Geleneksel konutlar
13
19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi
14
19. ve 20. YY yapılarının statik açıdan incelenmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
1
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
3
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
5
3
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
4
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
5
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
2
7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
5
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
1
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
4
5
Ara Sınav 1
1
1
Ara Sınav 2
2
1
Ödev 1
2
1
Final
2
1
Uygulama 1
2
1
Dönem Sonu Uygulaması
2
1
Ders İş Yükü:
194
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,61
Program Çıktıları
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
4
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
6
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
9
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
14
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
15
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
16
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Koruma kanun ve ilke kararlarını yorumlayabilme ve statik yöntemler ile bağdaştırma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de tarihi çevrenin koruma sorunlarını tartışabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihi çevre, koruma, restorasyon konusundaki temel kavramları anlatabilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ülkenin koruma tarihini irdeleyerek, tarihi değerlerin korunmasındaki sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar öngörebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438716