PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi
İM5040
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Taşkın tanımı, önemi, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve risk analizi, taşkın tahminlerinde kullanılan istatistik yöntemlerin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, kuraklık ve düşük akım tanımı, analiz yöntemlerinin tanımlanması ve çeşitli örneklere uygulanması, taşkın ve kuraklık yönetimi konularında temel mühendislik bilgisinin alınması.
Ders İçeriği
Ekstrem Olayların Analizi. Taşkın Tahmin Yöntemleri. İstatistik Yöntemler. Taşkın Frekans Analizi. Olasılık Dağılımlarının Parametreleri. Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları. Kısmi Süreklilik Serileri. Ekstrem Taşkınlar. Zarf Eğrileri. Bölgesel Taşkın Frekans Analizi. Taşkın Yönetimi. Düşük Akımların Analizi. Düşük Akımların İstatistik Analizi. Düşük Akımların Olasılık Dağılımları, Kurak Dönemlerin Analizi (Run analizi). Trend Analizi. Bölgesel kuraklık analizi. Kuraklık Yönetimi.
Hafta
Konu
1
Taşkının tanımı
2
Kuraklığın tanımı
3
Taşkın ve kuraklık analizi
4
Ekstrem olayların olasılık dağılımları
5
İstatistiksel yöntemler
6
Kurak periyotların analizi
7
Düşük akımların analizi
8
Ara sınav
9
Olasılık dağılımları
10
Taşkın frekans analizi
11
Kuraklık yönetimi
12
Kuraklık yönetimi ve risk analizi
13
Sayısal Problem çözümü (Uygulama)
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
4
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
6
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
9
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
10
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
14
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
15
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
16
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Ekstrem olayların analizi, risk analizi ve taşkın analiz yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Taşkın tahminlerinin istatistik yöntemler ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı ve bu yöntemleri kullanmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı kapsamında taşkın yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kuraklık ve düşük akımların hesaplanmasındaki yöntemler ve bu yöntemlerin uygulanması konusunda bilgi sahibi olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438717