PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İş Hijyeni
ISG5511
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İş Sağlığı ve Güvenliği - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Çalışma ortamında bulunan insan sağlığına zararlı kimyasal, fiziksel, biyolojik ve psikolojik unsurların tanımlanması ve bu etkenlere karşı işçi sağlığını korumaya yönelik tedbirlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
İş hijyeni kavramı, iş hijyenistinin görevleri, çalışan sağlığını etkileyen faktörler ve korunma yolları, iş hijyeni ölçüm, test ve analiz laboratuvarları hakkındaki yönetmelik
Hafta
Konu
1
Hijyen ve İş Hijyeni
2
İş hijyeninin tarihsel gelişimi
3
İş hijyenisti ve görevleri
4
Çalışma yaşamı ve sağlık ilişkisi
5
Çalışan sağlığı ve işe uygunluk
6
İşyerinde sağlığın korunması
7
Maruz kalma, limit ve standartlar
8
Tehlike, risk ve korunma
9
Kimyasal risk etmenleri
10
Fiziksel risk etmenleri
11
Psikolojik risk etmenleri
12
Biyolojik risk etmenleri
13
Atık yönetimi
14
İş hijyeni ölçüm, test ve analiz laboratuvarları
Program Çıktıları
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
3
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
5
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
7
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
8
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
13
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İş hijyenini tanımlar, iş hijyenistinin görevlerini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışan sağlığını etkileyen potansiyel tehlikeleri ve riskleri öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalışan sağlığı için alınması gereken önlemleri öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İş hijyeni ölçüm, test ve analiz laboratuvarları hakkındaki yönetmeliğin içeriğini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438746