PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim
ISG5514
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İş Sağlığı ve Güvenliği - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Eğitimin tanımı ve alanı, eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, öğrenme psikolojisi, yetişkin eğitiminde ilkeler, eğitimin araçları, görsel, işitsel, görsel işitsel, interaktif eğitim teknikleri, iş eğitimin yöneldiği risk grupları, iş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna uygulama örnekleri
Ders Veren
Yunus DÜGER
Hafta
Konu
1
İş sağlığı ve güvenliğine giriş: kavramlar, amaç ve temel ilkeler
2
Temel eğitim süreçleri
3
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
4
İSG kültürü, önleyici yaklaşım ve eğitimin rolü
5
İş kazaları, meslek hastalıkları ve neden-sonuç ilişkileri
6
Tehlike ve risk kavramları, risk değerlendirme yöntemleri
7
Eğitim yöntemleri: yetişkin eğitimi, katılımcı yöntemler, uygulamalı eğitim
8
Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi
9
Çalışanların İSG eğitimi
10
Özel politika gerektiren grupların iş sağlığı ve güvenliği eğitimi
11
İş sağlığı ve güvenli uzmanlarının eğitimi
12
İSG eğitimlerinin uygulanması: sınıf içi ve saha uygulamaları
13
Oryantasyon eğitimleri, İSG eğitimlerinin değerlendirilmesi: yöntemler ve ölçme araçları
14
İyi uygulama örnekleri ve sektörel eğitim uygulamaları (inşaat, sağlık, sanayi vb.)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
3
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
5
7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
3
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
8
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
3
5
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
10
3
Final
2
1
Ödev (Sunum)
5
2
Ders İş Yükü:
199
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,80
Program Çıktıları
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
3
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
5
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
7
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
8
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
13
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Eğitimin temel öğelerini tanımlar.
5
5
5
4
3
4
4
4
5
4
3
2
4
5
4
İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramlarını, temel ilke ve mevzuatını açıklar.
4
4
5
-
4
4
5
5
4
4
3
2
5
4
5
İş sağlığı ve güvenliğinde yetişkin eğitiminin önemini kavrar.
5
5
4
5
4
4
5
4
5
5
3
2
5
4
5
İSG kültürünün geliştirilmesinde eğitimin rolünü tartışır ve eğitim ihtiyaçlarını belirler.
5
5
4
4
4
4
5
5
5
4
3
2
5
4
5
İş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri verebilir.
5
5
4
5
4
5
4
4
5
5
3
2
5
4
4
Ortalama Değer
4,8
4,8
4,4
3,6
3,8
4,2
4,6
4,4
4,8
4,4
3
2
4,8
4,2
4,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438749