PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞLETME - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Nitel Araştırma Teknikleri
İŞL6026
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Nitel yöntemlerin anlaşılması ve araştırma seçiminde en uygun araştırma deseninin seçilmesi ve uygulanmasını sağlayacak alt yapıyı oluşturmaktır.
Ders İçeriği
Nitel araştırma yönteminin genel özellikleri Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Görüşme) Nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri (Video teyp verisi) / Nitel araştırmaların etik yönleri / Nitel araştırma yaparken karşılaşılan zorluklar Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Ayrıntılı gözlem geribildirim / Nitel araştırmalarda desenler / Araştırmacının rolü / Veri toplama süreci Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi Görüşme geri bildirim / Nitel araştırmaları değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi
Ders Veren
Özüm EĞİLMEZ
Hafta
Konu
1
Nitel Araştırma Nedir? Neden Yapılır?
2
Nitel Araştırma İçin Yapılacak Hazırlıklar
3
Araştırma Konusuna Nasıl Başlanır
4
Nitel Araştırmada Desenler
5
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması / Nitel araştırmada veri toplama teknikleri (Ayrıntılı gözlem)
6
Veri Toplama Metotları
7
Veri Toplama Metotları
8
Verinin Kaydedilmesi
9
Verinin Analizi I
10
Verinin Analizi II
11
Nitel Bir Araştırma Tasarlamak ve Diğerleriyle Paylaşmak
12
Nitel araştırmalarda analize yeniden bakış / Bilgisayar destekli nitel veri analizi / Nitel araştırmaların değerlendirilmesi
13
Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 1
14
Yayımlanmış bir nitel araştırmanın eleştirel analizi 2
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ödev 1
15
1
Ödev 2
15
1
Dönem Sonu Uygulaması
20
1
Ders İş Yükü:
190
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,45
Program Çıktıları
1
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, düşünce ve araştırma yaparak alanına uygulayabilme bilgisine sahip olmak.
2
Disiplinler arası bakış açısına sahip olmak ve bu şekilde yeni fikirler üretecek bilgiye sahip olmak.
3
Verileri yorumlama, analiz edebilme, sorunları tanımlama ve çözüm önerisi getirebilme becerisine sahip olmak.
4
Alanındaki uzman bilgilerini uygulamacı ve akademik çalışanlarla aktarabilme becerisine sahip olmak.
5
Kendi uzmanlığı dahilinde bir çalışma gerçekleştirir.
6
Projelerde yer alır ve/veya kendi alanında bir proje, çalışmaya öncülük eder.
7
Bağlı bulunduğu kurumun misyon, vizyon, amaç ve hedef belirlemesinde öncülük eder.
8
Olaylara ve olgulara eleştirel bakabilme becerisi ile olguları farklı yorumlar.
9
Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri, ilgili şahıslara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10
Sosyal ve toplumsal konular hakkında bilgi sahibi olmak, bu bilinç dahilinde yenilikçi ve özgün çalışmalar yapabilmek.
11
Alanında çalışma yaparken, veri analizi yapabilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabiliyor olmak.
12
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
5
1
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırma yöntemindeki belli başlı desenlerin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama tekniklerini desenlerin temel özelliklerine göre açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Belirlenen bir konuya uygun nitel veri toplayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Nitel araştırmalarda elde edilen verilerin özelliklerine uygun veri analizi tekniğini açıklayabilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
5
1
Nitel araştırma yöntemiyle yapılmış araştırmaların raporlaştırılmasının uygunluğunu değerlendirebilecektir.
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4
1
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
4
3
5
5
4
4,17
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438794