PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞLETME - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çok Kriterli Karar Verme
İŞL5001
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilere, çok kriterli karar verme problemlerini sistematik bir yaklaşımla çözme yeteneği kazandırmaktır. Çok kriterli karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek, teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirme yeteneği kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders, Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri ile bu konudaki uygulamalar ve makaleleri kapsamaktadır.
Ders Veren
Gözde KOCA
Hafta
Konu
1
Karar Vermeye Giriş ve Çok Kriterli Karar Verme
2
Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) Yöntemi
3
Analitik Ağ Süreci (ANP) Yöntemi
4
TOPSIS Yöntemi
5
DEMATEL Yöntemi
6
DEMATEL Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar
7
VIKOR Yöntemi
8
VİZE SINAVI
9
VIKOR Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar
10
Gri İlişkisel Analiz yöntemi
11
Bütünleşik AHP ve Gri İlişkisel Analiz yöntemi
12
ELECTRE yöntemi
13
ELECTRE yöntemi
14
Değerlendirme ve Sonuç
Program Çıktıları
1
1. İşletmenin ilişkili olduğu fonksiyonlarını açıklayabilme ve çalışacakları alanda uygulayabilme becerisine sahip olma.
2
2. Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olma.
3
3. İşletmecilik alanı ile ilgili fikir ve önerilerini bilimsel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
4. Alanın gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip olma.
5
5. İşletme alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme.
6
6. İşletme yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme.
7
7. Gelişim ve değişim sürecine açık olma.
8
8. Çalışılan veya çalışılacak örgütün/kurumun çeşitli iç ve dış çevre unsurlarıyla olan ilişkilerini analiz edebilme.
9
9. Alanla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme.
10
10. Alanda edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama.
11
11. Dil becerilerine sahip olmak
12
12. Liderlik becerilerine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Öğrencilerin Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusuna vakıf olabilmeleri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlara bu yöntemlerle cevap bulmaya çalışmalarının sağlanması hedeflenmektedir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438803