PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞLETME - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hizmet Pazarlaması
İŞL5011
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, global düzeyde hizmet sektörünün büyümesiyle beraber önemi artan hizmet işletmelerinin, içinde bulundukları hedef pazarlarda sürdürülebilir bir konumlandırma yaratabilmesi için gerekli olan stratejilerin önemini ortaya koymaktır. Hizmet pazarlaması yaklaşımında, pazarlama karması unsurlarının etkili kullanımının, işletmeye sağlayacağı avantajların öneminin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi, Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü, Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci, Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi, Hizmetler Bağlamında Tüketici, Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler, Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı, Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum, Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi, Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar.
Hafta
Konu
1
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi
2
Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü
3
Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
4
Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci
5
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri
6
Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi
7
Hizmetler Bağlamında Tüketici
8
Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler
9
Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı
10
Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
11
Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi
12
Hizmetlerin Fiyatlandırılması
13
Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme
14
Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
Program Çıktıları
1
1. İşletmenin ilişkili olduğu fonksiyonlarını açıklayabilme ve çalışacakları alanda uygulayabilme becerisine sahip olma.
2
2. Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olma.
3
3. İşletmecilik alanı ile ilgili fikir ve önerilerini bilimsel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
4. Alanın gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip olma.
5
5. İşletme alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme.
6
6. İşletme yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme.
7
7. Gelişim ve değişim sürecine açık olma.
8
8. Çalışılan veya çalışılacak örgütün/kurumun çeşitli iç ve dış çevre unsurlarıyla olan ilişkilerini analiz edebilme.
9
9. Alanla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme.
10
10. Alanda edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama.
11
11. Dil becerilerine sahip olmak
12
12. Liderlik becerilerine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438813