PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞLETME - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Yönetimi
İŞL5025
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze Eğitim)
Amaç
Dersin öğrenme çıktıları, pazarlama yönetimi konularında edinilen teorik bilgileri kullanma, problem çözme, analitik düşünme, etkili ve rasyonel karar alma konularında beceri kazandırması yönüyle, yukarıda maddeler halinde sıralanan program yeterliliklerine yüksek derecede katkıda bulunmaktadır.
Ders İçeriği
Pazarlama yönetimi dersi kapsamında pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır.
Ders Veren
Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Hafta
Konu
1
Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2
Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3
Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4
Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5
Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları.
6
Pazar bölümleme ve konumlandırma.
7
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması.
8
Pazarlamada ürün kararları.
9
Pazarlamada fiyat kararları.
10
Pazarlamada dağıtım kararları.
11
Tutundurma ve pazarlama iletişimi.
12
Pazarlama planlaması, uygulama ve kontrol.
13
Uluslararası pazarlama.Sürdürülebilir pazarlama
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
1. İşletmenin ilişkili olduğu fonksiyonlarını açıklayabilme ve çalışacakları alanda uygulayabilme becerisine sahip olma.
2
2. Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olma.
3
3. İşletmecilik alanı ile ilgili fikir ve önerilerini bilimsel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
4. Alanın gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip olma.
5
5. İşletme alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme.
6
6. İşletme yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme.
7
7. Gelişim ve değişim sürecine açık olma.
8
8. Çalışılan veya çalışılacak örgütün/kurumun çeşitli iç ve dış çevre unsurlarıyla olan ilişkilerini analiz edebilme.
9
9. Alanla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme.
10
10. Alanda edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama.
11
11. Dil becerilerine sahip olmak
12
12. Liderlik becerilerine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Öğrenciler pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438826