PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İŞLETME - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Muhasebe Standartları
İŞL5021
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz Yüze eğitim, Anlatım, Soru-cevap, Uygulama. )
Amaç
Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri (GAAP), Uluslararası Muhasebe (IAS) ve Finansal Raporlama Standartları (IFRS) ile Türk Muhasebe (TMS) ve Finansal Raporlama Standartları (TFRS) hakkında teorik ve pratik bilgilerin verilmesi
Ders İçeriği
Muhasebe Standartlarının Tanımı ve Önemi: Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları / Kavramsal Çerçeve / TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu / TMS 2: Stoklar / TMS 7: Nakit Akış Tablosu / TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar / TMS 12: Gelir Vergileri / TMS 16: Maddi Duran Varlıklar / TMS 18: Hasılat / TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri / TMS 23: Borçlanma Maliyetleri / TMS 29: Yüksek Enflasyon Dönemlerinde Finansal Raporlama / TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü / TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar
Ders Veren
Şerife SUBAŞI
Hafta
Konu
1
Muhasebe standartlarının tanımı, önemi ve kapsamı; Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının kavramsal çerçevesi
2
TMS 1: Finansal Tabloların Sunumu
3
TMS 7: Nakit Akış Tablosu
4
TMS 2: Stoklar
5
TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar
6
TMS 12: Gelir Vergileri
7
TMS 16: Maddi Duran Varlıklar
8
Ara sınav,TMS 16 maddi duran varlıklar
9
TMS 18: Hasılat
10
TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri
11
TMS 23: Borçlanma Maliyetleri
12
TMS 34: Ara Dönem Finansal Raporlama
13
TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü
14
TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
5
5
Kısa Sınav 1
1
14
Final
2
1
Ödev (Sunum)
6
2
Ders İş Yükü:
195
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,65
Program Çıktıları
1
İşletmenin ilişkili olduğu fonksiyonlarını açıklayabilme ve çalışacakları alanda uygulayabilme.
2
2. Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olma.
3
3. İşletmecilik alanı ile ilgili fikir ve önerilerini bilimsel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
4. Alanın gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip olma.
5
5. İşletme alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme.
6
6. İşletme yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme.
7
Gelişim ve değişim sürecine açık olma.
9
Alanla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme.
10
Alanda edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama.
11
Dil becerilerine sahip olmak
12
Liderlik becerilerine sahip olmak
13
Çalışılan veya çalışılacak örgütün/kurumun çeşitli iç ve dış çevre unsurlarıyla olan ilişkilerini analiz edebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Finansal raporlama standartlarını mali analiz amacıyla etkin kullanabilmesi beklenir.
5
5
5
4
4
4
5
5
5
-
3
5
Muhasebe standartları ışığında mali tabloları yorumlayabilmesi beklenir.
4
5
5
4
4
4
5
5
5
-
3
5
Ulusal ve uluslararası muhasebe mevzuatına hakim olması beklenir.
5
5
5
4
4
4
5
4
5
-
4
5
Özel muhasebe problemlerine geçerli mevzuat çerçevesinde çözüm üretebilmesi beklenir.
4
4
5
4
4
4
5
5
5
-
3
5
Ortalama Değer
4,5
4,75
5
4
4
4
5
4,75
5
-
3,25
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438861