PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KAMU YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ortadoğu'da Kimlik ve Çatışma
KMY5009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kamu Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Ortadoğu ülkelerinin ulus devlet olma süreçlerinde yaşadıkları kimliksel sorunların ortaya konulması.
Ders İçeriği
Ortadoğu ülkelerinde ulus inşa süreçleri tek tek ele alınacak ve bölgedeki çatışmalar analiz edilecektir.
Ders Veren
Pınar ÖZDEN CANKARA
Hafta
Konu
1
“Ortadoğu”nun Tanımı, Sınırları
2
Osmanlı İdaresi Altında Ortadoğu Arap Aydınlanması ve Mehmet Ali Paşa Ayaklanması
3
I. Dünya Savaşı Sırasında ve Sonrası Ortadoğu'da İngiliz Politikaları Arap İsyanı: “Araplar” Osmanlıyı Arkadan Vurdu Mu?
4
İran Modernleşmesi ve Fars Kimliği
5
Irak'ın Etnik Yapısı ve Ulus Devlet İnşa Süreci Mısır, Ürdün ve Suriye’de bağımsızlık ve ulusal kimlik inşası süreci Arap Bağımsızlık Hareketleri
6
Filistin Topraklarında İsrail Devleti'nin Oluşturulması, Siyonizm Hareketi Yahudi kimliği, Hacı Emin el-Hüseyni’nin Filistin Hükümeti inşa girişimleri
7
Mısır'da Pan-Arabizm Hareketleri
8
Cemal Abdul Nasır’ın Arap Milliyetçiliği politikası
9
1960’lı Yıllarda Arap Soğuk Savaşı-Suriye ve Irak'ta Baas Hareketi 1967 Savaşı ve FKÖ-Yaser Arafat’ın Yükselişi, Filistin ulusal kimlik inşası
10
Lübnan'da Etnik Siyasa Temelinde Çatışmalar-Lübnan Kimliği
11
İran İslam Devrimi ve Humeyni’nin İktidara Gelişi Şii jeopolitiği
12
Ortadoğu Ülkelerinde Sessiz Muhalefet: Müslüman Kardeşler Örgütü
13
Oryantalizm ve Oksidantalizm Kavramları 11 Eylül Sonrası Batılı Devletlerin Gözünde Ortadoğu: İslamofobi
14
Arap Baharı Olayları ve Ortadoğu Ülkelerinin Son Politik Vaziyeti
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
8
10
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
10
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
10
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
192
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,53
Program Çıktıları
1
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir.
2
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir.
3
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
5
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
7
Kamu yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme becerilerine sahiptir.
8
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir.
9
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir.
10
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir.
11
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve alanında özümsediği kuramsal ve uygulama bilgi ve becerilerini ulusal ve uluslararası çalışmalarda kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir.
14
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir.
15
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Ortadoğu ülkelerinin kimlik sorunlarını öğrenir ve yorumlar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortadoğu'da yaşanan çatışmalar hakkında fikir sahibi olur.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortadoğu ülkelerinin modernleşme süreçlerini öğrenir ve yorumlar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Filistin İsrail çatışmasını analiz edebilir.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438885