PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KAMU YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiyede Anayasal Gelişmeler
KMY5020
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kamu Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze )
Amaç
Türkiye'nin 1789'dan bu yana içinden geçtiği modernleşme süreci çerçevesinde yaşadığı anayasal gelişmeler tarihsel ve toplumsal bağlam içerisinde ve toplumsal mülkiyet ilişkileri bağlamında karşılaştırmak.
Ders İçeriği
1808 Sened-i İttifak, 1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu, 1856 Islahat Fermanı, 1876 Kânûn-ı Esâsî, 1909 Jön Türk Devrimi, 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1961 Anayasası, 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri, 1982 Anayasası, ve 2017 Anayasa Değişiklikleri.
Ders Veren
Gözde KILIÇ YAŞIN
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Anayasa Hukuku ve Teorileri
3
1808 Sened-i İttifak
4
1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu
5
1856 Islahat Fermanı
6
1876 Kânûn-ı Esâsî
7
Ödev Hazırlama Çalıştayı
8
1909 Jön Türk Devrimi
9
1919-1923 Bağımsızlık Savaşı ve 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu
10
1923 Kemalist Devrim ve 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu
11
1960 Darbesi ve 1961 Anayasası
12
1971 Muhtırası ve 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri
13
1980 Darbesi ve 1982 Anayasası
14
2016 Başarısız Darbe Girişimi ve 2017 Anayasa Değişiklikleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
14
7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
1
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
10
1
Final
10
1
Ödev (Sunum)
10
1
Ders İş Yükü:
192
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,53
Program Çıktıları
1
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir.
2
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir.
3
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
5
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
7
Kamu yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme becerilerine sahiptir.
8
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir.
9
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir.
10
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir.
11
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve alanında özümsediği kuramsal ve uygulama bilgi ve becerilerini ulusal ve uluslararası çalışmalarda kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir.
14
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir.
15
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Osmanlı anayasacalığındaki gelişmeler ile özel mülkiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nda gelişmesinin arasındaki bağlantıları kurar.
5
5
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
1961 ve 1982 Anayasalarını toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde karşılaştırır.
5
5
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
2017 değişikliklerini toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde analiz eder.
5
5
5
4
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
Jön Türk Devrimi ve Kemalist Devrim'in Türk anayasacılığının üzerindeki etkilerini anlar.
4
5
5
4
4
5
5
5
5
4
5
3
5
5
5
Osmanlı-Türk anayasacılığı ile Batı anayasacılığını karşılaştırır.
5
5
5
4
4
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
4,8
5
5
4
4,6
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438894