PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KAMU YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiyenin Avrupa Birliğine Entegrasyon Süreci
KMY5021
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kamu Yönetimi - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki siyasal ve ekonomik ilişkiler incelenecektir.
Ders İçeriği
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin seyri incelenecektir. Siyasal ve ekonomik entegrasyon teorileri ele alınacaktır.
Hafta
Konu
1
AB'ye Giriş
2
AB'yi Anlamak
3
Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Tarihsel Gelişimi
4
Avrupa Ekonomik Entegrasyonu
5
Entegrasyonun Önündeki Engeller
6
Avrupa entegrasyonunu açıklayan yaklaşımlar
7
Topluluklardan AB'ye
8
Birlik
9
Avrupa Birliği ile Diğer Uluslararası Yapıların Karşılaştırılm
10
Avrupa Birliği'nin Geleceği ve Başlıca Sorunlar
11
AB'nin Geleceği Tartışması
12
Türkiye-AB İlişkileri Analizi I
13
Türkiye-AB İlişkileri Analizi II
14
AB-Türkiye Müzakereleri
Program Çıktıları
1
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir.
2
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir.
3
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
5
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
7
Kamu yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme becerilerine sahiptir.
8
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir.
9
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir.
10
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir.
11
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve alanında özümsediği kuramsal ve uygulama bilgi ve becerilerini ulusal ve uluslararası çalışmalarda kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir.
14
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir.
15
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438895