PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KAMU YÖNETİMİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yönetişim ve E-Devlet
KMY5022
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kamu Yönetimi - YL -
Lisansüstü
()
Amaç
Yönetişim ve e-devlet kavramını açıklamak.
Ders İçeriği
Dersin içeriğinde, yönetişim, yeni kamu yönetimi anlayışı ve e-devlet kavramı gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı
2
Literatür İncelemesi
3
Yönetişim Kavramının Çatısı
4
Yönetimden Yönetişime Geçiş ve Uluslar arası Belgelerde Yönetişim
5
Yönetişimin Boyutları ve Özellikleri
6
Yönetişimin Önerileri
7
Yönetişimin Önerileri/Ara Sınav
8
Mekansal Ölçekler Bağlamında Yönetişim
9
Türkiye de Yönetişimin Uygulanabilirliği
10
Türkiye de Ulusal ve Yerel Yönetişim Uygulamaları
11
E-Devlet: Kavramsal Açılım
12
E-Devletin Amaçları ve Kullanım Alanları
13
Türkiye de E-Devlet Uygulamaları ve Gelişmeler
14
Final
Program Çıktıları
1
Kamu yönetimi alanında temel kavramsal bilgilere, teori ve uygulama ilişkisini kavrayacak yeterliliğe sahiptir.
2
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşime hakimdir.
3
Kamu yönetimi alanında neden - sonuç ilişkisine dair temel bilgilere sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği araştırmaları yaparken hangi yöntemlerin izleneceği bilgisine sahip ve bu yöntemleri uygulayarak kamu yönetimi alanının gerektirdiği ileri düzey verileri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
5
Kamu yönetimi alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip, uygulamalardan elde ettiği sonuçları yorumlayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Uygulamalardan elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor haline getirerek aktarabilme becerilerine sahiptir.
7
Kamu yönetimi alanıyla ilgili çalışmaları sözlü veya yazılı olarak topluluk önünde sunabilme becerilerine sahiptir.
8
Kamu yönetimi alanıyla ilgili sorunsalları tespit ederek alanına uygun yöntemler kullanarak çözüm yollara üretebilme becerilerine sahiptir.
9
Alanıyla ilgili konularda bireysel veya grup halinde özgün çalışmalar ortaya koyabilme yeteneğine sahiptir.
10
Alanıyla ilgili çalışmalarda ortaya çıkan problemlerin çözüm aşamasında hem bireysel hem de grup içerisinde üzerine düşen sorumluluğu alabilme ve liderlik yapabilme özelliğine sahiptir.
11
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder ve alanında özümsediği kuramsal ve uygulama bilgi ve becerilerini ulusal ve uluslararası çalışmalarda kullanabilir.
13
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneğine sahiptir.
14
Alanıyla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek yetkin olanlarla paylaşabilme yeteneğine sahiptir.
15
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Yönetişimin ulusal ve uluslar arası alanda kapsam ve özelliklerinin tanınması.
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
3
5
5
5
Yönetimden yönetişime geçiş süreçlerinin küresel arka planının değerlendirilmesi.
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
3
5
5
5
Yönetişim kavramının, yönetim ve yönetişim kavramları arasındaki farklılıkların anlaşılması.
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
3
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
3
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438896