PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KİMYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
KIM5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Kimya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencinin yüksek lisans eğitiminin teorik derslerini tamamlamasından sonra bir öğretim üyesi danışmanlığında kimya alanında belirlenen özgün bir konuya yönelik olarak bağımsız bir çalışma yürütebilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Tez konusunun belirlenmesi için gözlem yapma, literatür tarama, hipotez oluşturma, uygun deneysel yöntemleri belirleme, hipotezi belirlenen yöntemler ve deneysel çalışmalarla test etme, sonuçları bilimsel olarak yorumlanma ve elde edilen tüm verilerin tez formatında sunumu.
Ders Veren
Zerrin PAT
,
Bilge EREN
,
Gökhan SEVİNÇ
,
Hülya SİLAH
,
Mustafa ARIK
Hafta
Konu
1
Tez konusunun ve hedeflerin belirler
2
Tez konusu ile ilgili literatür tarar
3
Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi ve çalışmanın planlar
4
Deneylerde kullanılacak metotların belirlenmesi ve gerekli materyallerin hazırlar
5
Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar
6
Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar
7
Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar
8
Tez konusu ile ilgili teorik/deneysel çalışmalar yapar
9
Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler yapar
10
Elde edilen sonuçların literatüre uygunluğunun kontrolü, tekrar veya ek deneyler yapar
11
Çalışma sonuçların değerlendirir ve yorumlar
12
Çalışma sonuçların değerlendirir ve yorumlar
13
Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazar ve makale/bildiri/tez formatında sunar
14
Çalışma sonuçlarını yazım kurallarına uygun olarak yazar ve makale/bildiri/tez formatında sunar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
14
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
10
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
35
1
Ödev 1
45
1
Ödev (Sunum)
40
2
Ders İş Yükü:
510
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20
Program Çıktıları
1
Kimya alanında karşılaştığı bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirmek
2
Kimya Anabilim Dalında özel bir konuda literatür araştırması yapabilmek ve bu araştırma konusuna ait deneysel çalışmaları laboratuvarda uygulayabilmek
3
Elde edilen deneysel verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilmek
4
Elde ettiği laboratuvar sonuçlarını değerlendirebilmek ve bilimsel bir rapor halinde sunabilmek,
5
En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir
6
Kimya bilim dalının gerektirdiği güncel bilgisayar ve yazılım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarının farkında olabilmek
9
Çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
10
Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Tez konusu kapsamında literatür taraması yapar
5
4
4
4
5
5
5
3
4
5
Elde ettiği bulguları tartışır ve sonuçlarını rapor haline getirir ve savunur
3
4
5
5
5
5
5
4
4
5
Literatür bilgilerini değerlendirerek çalışma metodu belirler ve deneyleri planlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,67
2,67
3
3
3,33
3,33
3,33
2,33
2,67
3,33
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438905