PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KİMYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Analitik Kimyada Seçme Konular I
KIM5002
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Analitik verilerin değerlendirilebilmesi için istatistiki yöntemleri öğretmek, Öğrencilere gravimetrik ve titrimetrik analiz metotları ve uygulamaları hakkında hakkında bilgiler vermek., eser analizlerden önderiştirme işlemleri hakkında bilgi vermek, Çoklu denge sistemleri ve çözümlerini öğretmek
Ders İçeriği
Analitik Kimyanın temel kavramları, Kimyasal Analizde Hatalar, Analizde Rasgele Hatalar ve Rasgele hataların kaynağı, Rasgale hataların istatistik değerlendirilmesi, Analiz Sonuçlarının İstatistik Değerlendirilmesi, Gravimetrik Analiz Yöntemleri: Gravimetrik Hesaplamalar Çökelek ve Çöktürücülerin Özellikleri, Gravimetrik Yöntemlerin Uygulamaları, Titrimetrik Analiz Yöntemleri:Temel Prensipler, Standard Çözeltiler, Sulu Çözelti Kimyası: Sulu çözeltilerin kimyasal bileşimi, İyonik Dengeler Üzerine Elektrolitlerin Etkisi, Termodinamik ve konsantrasyon denge sabitleri, Aktiflik ve Aktiflik Katsayısı, Denge Hesaplamalarının Kompleks Sistemlere Uygulamaları, Çoklu-denge problemlerinin çözüm yöntemleri, Sistematik Yöntemle Çözünürlük Hesaplamaları
Ders Veren
Hülya SİLAH
Hafta
Konu
1
Analitik kimyanın temel kavramları ve Analitik kimyanın bilimdeki rolü
2
Kimyasal analizde hatalar ve hatanın istatistiki değerlendirilmesi
3
Kimyasal analizde hesaplamalar ve istatistiki değerlendirilmesi
4
Verilerin incelenmesi ve değerlendirilmesinde istatistiğin uygulanması
5
Kalite Güvencesi ve Kontrolü
6
Eser madde analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme teknikleri
7
Eser madde analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme teknikleri II
8
Ara sınav, Gravimetrik Analiz Yöntemleri
9
Gravimetrik metotların uygulamaları
10
Sulu çözelti kimyası ve kimyasal denge
11
Titrimetrik Analiz Yöntemleri
12
İyonik Dengelere Elektrolitlerin Etkisi
13
Denge Hesaplamalarının Karmaşık Dengelere Uygulanması
14
Çoklu Denge Problemlerinin Çözümü için Sistematik Yöntem
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
14
Ara Sınav 1
30
1
Ödev 1
3
1
Final
35
1
Ders İş Yükü:
166
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,51
Program Çıktıları
1
Kimya alanında karşılaştığı bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirmek
2
Kimya Anabilim Dalında özel bir konuda literatür araştırması yapabilmek ve bu araştırma konusuna ait deneysel çalışmaları laboratuvarda uygulayabilmek
3
Elde edilen deneysel verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilmek
4
Elde ettiği laboratuvar sonuçlarını değerlendirebilmek ve bilimsel bir rapor halinde sunabilmek,
5
En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir
6
Kimya bilim dalının gerektirdiği güncel bilgisayar ve yazılım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarının farkında olabilmek
9
Çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
10
Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Analitik Kimyanın temel kavramaları hakkında bilgi sahibi olacaktır
3
3
5
5
2
2
4
3
2
3
Deneysel verilere istatiksel yöntemleri uygulama becerisine sahip olacaktır
3
3
5
5
2
2
4
2
2
3
Farklı numune matrikslerinde yer alan analitlerin analizini yapabilme becerisine sahip olacaktır
4
3
5
5
2
2
4
3
3
3
Analizlerinde ekstraksiyon/önderiştirme tekniklerini kullanabilme becerisine sahip olacaktır
4
3
2
2
2
2
4
2
3
3
Ortalama Değer
3,5
3
4,25
4,25
2
2
4
2,5
2,5
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/438908