PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MATEMATİK - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
MAT8000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Matematik - DR -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencilere tez çalışmalarını yürütmelerinde yol göstermek, konuların kapsamlı bir şekilde öğrenilmesinde izlenecek aşamalara ışık tutmak ve Lisansüstü çalışmaların tüm bilimsel etik kurallarına uygun olarak yazılarak akademik çalışma kültürünün oluşturulması.
Ders İçeriği
Matematik alanında yapılacak lisansüstü çalışma konusunu kapsayacak literatür çalışmasının yapılması. Tez konusunun belirlenerek planlanması. Çalışma süresince öğrenciye gerekli konuların öğretilerek deneyim kazanması. Çalışmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve yazılması.
Ders Veren
Osman Zeki OKUYUCU
,
Bengi YILDIZ
,
Önder Gökmen YILDIZ
,
Mehmet SOLGUN
,
İlker İNAM
,
Tuğba YURDAKADİM
Hafta
Konu
1
Etik kurallar çerçevesinde literatür taramalarının yapılması
2
Ön araştırma yapılarak tez konusunun belirlenmesi
3
Tez konusuyla ilgili literatür taramalarının yapılması
4
Tez konusuyla ilgili literatür taramalarının yapılması
5
Tez konusu ile ilgili materyallerin belirlenmesi
6
Sonuçların yorumlanması ve yazılması
7
Sonuçların yorumlanması ve yazılması
8
Sonuçların yorumlanması ve yazılması
9
Sonuçların yorumlanması ve yazılması
10
Sonuçların yorumlanması ve yazılması
11
Tez çalışmasının değerlendirilmesi
12
Tez çalışmasının değerlendirilmesi
13
Tez çalışmasının değerlendirilmesi
14
Tez çalışmasının değerlendirilmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
6
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
6
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
6
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
6
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
6
14
Ara Sınav 1
14
1
Ödev 1
14
1
Final
14
1
Ders İş Yükü:
504
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
19,76
Program Çıktıları
1
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
2
Orijinal araştırma ve bağımsız yayın yapabilme yeteneğine sahip olur.
3
Matematiği bilimin dili olarak kullanır.
4
Bilimsel metotlarla elde edilen verileri, teori ve temel notasyonları değerlendirerek karşılaştığı problemleri çözer.
5
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
6
Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder.
7
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
8
Üst düzey düşünme becerilerini kullanır (Eleştirisel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme)
9
Bir matematik problemini gerçekçi kısıtlamalar altında çözer.
10
Alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkin kullanabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Bilimsel etik kurallarına uygun olarak araştırma yapmayı öğrenir.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez ile ilgili konuları anlar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Gerekli laboratuvar çalışmalarını yapar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Gerekli teorik hesaplamaları yapar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Sonuçları yazarak değerlendirir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439227