PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MATEMATİK - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
MAT5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Matematik - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
Ders İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili literatür taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.
Ders Veren
Bengi YILDIZ
,
Önder Gökmen YILDIZ
,
Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ
,
Mehmet SOLGUN
,
Osman ALAGÖZ
,
İlker İNAM
,
Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
,
Tuğba YURDAKADİM
,
Esra KAYA
Hafta
Konu
1
Genel Bilgilendirme Toplantısı
2
Konunun Seçimi ve Tartışılması
3
Konunun Seçimi ve Tartışılması
4
Konunun Seçimi ve Tartışılması
5
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
6
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
7
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
8
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
9
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
10
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
11
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
12
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
13
Konunun Araştırılması ve Tartışılması
14
Konunun Araştırılması ve Tartışılması, Raporlanması
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
6
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
7
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
6
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
6
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
6
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
3
14
Ödev (Sunum)
3
14
Ders İş Yükü:
518
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
20,31
Program Çıktıları
1
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde matematik kültür bilgisine sahip olur.
2
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
3
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme, gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahiptir.
4
Uzmanlık alanındaki bir problemi tanımlama, öğeler arası ilişkilendirme, çözüm üretme ve sentezleme becerisine sahiptir.
5
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir.
6
Uzmanlık konusundaki kavramları ve yöntemleri bilir ve problem çözümünde uygular.
7
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir.
8
Uzmanlık konusu ile ilgili olarak danışman yardımı ile bir rapor, bildiri ve tez hazırlar.
9
Uzmanlık konusu ile ilgili olarak seminer verir.
10
Uzmanlık alanındaki, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel gelişim ve değişimleri takip eder.
11
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
12
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Olası tez konularını oluşturur.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez konusunu belirler.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bulguları yorumlar, düzenler, sunar ve savunur.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439270