PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre Kirliliği ve Kontrolü
MBG5044
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Moleküler Biyoloji - YL -
Lisansüstü
(Ders verme )
Amaç
Çevre Kirliliği kavramını ve türlerini öğrencilere tanıtmak, anlatmak ve benimsetmek
Ders İçeriği
Giriş ve Çevre Kirliliği; Su Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Katı ve Tehlikeli Atık Kaynakları veKontrolu; Toprak Kirliliği ve Kontrolu; Hava Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu; Gürültü Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Küresel Isınma ve İklim Değişikliği
Ders Veren
Mustafa KOYUN
Hafta
Konu
1
Çevre Kirliliğinin Temel Prensipleri
2
Su Kirliliği
3
Su Kirliliği Kontrolü
4
Katı ve Tehlikeli Atıklar
5
Katı ve Tehlikeli Atıkların Kontrolü
6
Tehlikeli ve Zararlı Atıklar Yasal Mevzuat
7
Ara sınav
8
Toprak Kirliliği
9
Toprak Kirliliği Kontrolü
10
Hava Kirliliği
11
Hava Kirliliği Kontrolü
12
Bina İçi Hava Kirliliği
13
Küresel Isınma
14
İklim Değişikliği
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
1
Ara Sınav 1
3
14
Ara Sınav 2
3
15
Ödev 1
2
12
Ödev 2
2
12
Kısa Sınav 1
1
5
Final
3
12
Dönem Sonu Uygulaması
1
14
Ders İş Yükü:
193
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,57
Program Çıktıları
1
Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlar.
2
Konu üzerine uygulama yapar.
3
Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olur.
4
Sonuçlarını anlatabilir ve tartışabilir.
5
Özgün konular belirleyebilir.
6
Öğrenciler moleküler biyoloji, genetik ve biyoteknoloji ve ilgili alanlarda özgün teknik becerileri geliştirir ve laboratuarda bağımsız olarak çalışabilme yeteneği kazanır.
7
Öğrenciler omik ve rekombinant DNA teknolojilerinin avantajlarını, sınırlarını ve bunların problem çözümlemede nasıl kullanılacağını anlar.
8
Moleküler Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir.
9
Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir.
10
Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
11
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
12
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
Moleküler Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir.
14
Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sorunları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Verilen süreçler için uygun tasarım modelleri türetir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mikro/makro ölçekte çevre kirliliği kontrolunu tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Makro ölçekteki çevre ve çevre kirliliği arasında ilişki kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım projelerinde gerekli olan koşulları belirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439451