PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
MUHASEBE VE DENETİM - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hizmet Pazarlaması
MUD5002
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Muhasebe ve Denetim - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramların öğrenilmesi ile hizmet stratejileri geliştirme ve bu stratejileri analiz edebilme becerilerinin kazandırılmasıdır.
Ders İçeriği
Hizmet kavramı, hizmet sektörü, hizmetlerin özellikleri, hizmet pazarlamasında pazarlama karması, hizmetlerde kapasite ve talep yönetimi, hizmet kalitesi, hizmetlerde uluslararasılaşma
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi
2
Hizmet Kavramı ve Günümüzde Hizmet Sektörü
3
Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
4
Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması
5
Hizmet Pazarlamasında Ürün ve Markalaşma
6
Hizmet Pazarlamasında Fiyat ve Fiyatlama Stratejileri
7
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma
8
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım
9
Hizmet Pazarlamasında İnsan, Fiziksel Kanıtlar ve Süreç
10
Hizmet Pazarlamasında Müşteri İlişkileri Yönetimi
11
Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi
12
Hizmet Kalitesi
13
Hizmetlerde Uluslararasılaşma
14
Hizmet Pazarlamasında Örnek Vaka Çalışması
Program Çıktıları
1
Muhasebe ve denetimin temellerini oluşturan kavram ve kuramları bilir.
2
Muhasebe ve denetim süreçleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
3
Akademik yaşamın gerektirdiği hem teorik hem de uygulama bazındaki muhasebe ve denetim konularıyla akademik yaşama kolayca adaptasyon sağlama
4
Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve dijital uygulamalar hakkında temel bilgiye sahiptir.
5
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik bilgileri takip ederek, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirir.
6
Toplumsal sosyal sorumluluk bilinci ile sürdürülebilirlik konularında bilgiye sahiptir.
7
İş yaşamında iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve problem çözebilme yeteneğine sahiptir
8
Muhasebe ve denetim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
9
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
10
Bir yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Takım çalışmasına yatkın, inovatif, analitik ve eleştirel düşünme becerisine sahiptir.
12
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13
Toplumsal Sosyal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler ve etkinlikler düzenleyebilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Hizmet pazarlamasında genişletilmiş pazarlama karması öğrenilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması bileşenlerine dair stratejilerin nasıl geliştirileceği öğrenilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması alanında geliştirilen stratejileri analiz edebilme becerisi gelişir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlamasında müşteri ilişkilerinin önemi kavranır. Hizmet kalitesi ve hizmetlerde uluslararasılaşmaya yönelik temel bilgiler edinilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması alanındaki temel kavramlar tanımlanır ve hizmet sektörünün önemi kavranır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439502