PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Olağanüstü Durumlarda Sağlık Hizmetleri Yönetimi
SAG5504
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz yüze )
Amaç
Bu dersin amacı; olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramların öğrenilmesini, olağanüstü durumlara karşı hazırlıklı olmayı, planlama yapmayı ve bu tür durumlarda acil yanıt ve sağlık hizmetleri sunumu başta olmak üzere yaşanmış veya yaşanabilecek olumsuz durumlara karşı nasıl davranılması gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Olağanüstü durumlarla ilgili temel kavramlar, Olağanüstü durumların epidemiyolojik değerlendirilmesi, acil yanıt (İlk 24-72 Saat), triyaj, risk grupları, Ana-çocuk sağlığı ve beslenme, Çevre sağlığı yönetimi, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Olağanüstü durumlarda ruh sağlığı, Olağanüstü durumlarda barınma, Olağanüstü durumlarda tıbbı etik ve Olağanüstü durumlarda etkinlik gösteren ulusal ve uluslararası örgütler konularını içerir.
Ders Veren
Sabahat COŞKUN
Hafta
Konu
2
Olağanüstü Durumlarla İlgili Temel Kavramlar, Olağanüstü Durumların Epidemiyolojik Değerlendirilmesi
2
Türkiye'de Olağanüstü Durumlarda Sağlık Hizmeti Mevzuatı, Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinin Organizasyonu
3
Olağanüstü Durumlarda Acil Sağlık Hizmetlerinin Organizasyonu, Acil Yanıt (İlk 24-72 Saat), Triyaj
4
Olağanüstü Durumlarda Sağlık Durumunun Değerlendirilmesi
5
Olağanüstü Durumlarda Risk Grupları
6
Olağanüstü Durumlarda 1. Basamak Sağlık Hizmetleri: Ana Çocuk Sağlığı ve Beslenme
7
Olağanüstü Durumlarda Çevre Sağlığı Yönetimi
8
Olağanüstü Durumlarda Bulaşıcı Hastalıklara Yaklaşım
9
Olağanüstü Durumlara Bireysel Olarak Hazırlıklı Olma
10
Olağanüstü Durumlarda Barınma
11
Olağanüstü Durumlarda Yardımların Organizasyonu ve Lojistik Yönetimi
12
Olağanüstü Durumların Ruh Sağlığına Etkileri
13
Olağanüstü Durumlarda Tıbbı Etik
14
.Olağanüstü Durumlarda Etkinlik Gösteren Ulusal ve Uluslararası Örgütler,Olağanüstü Durumlarda Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Sektörler arası İş birliği
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
14
Ara Sınav 1
1
14
Ödev 2
1
14
Final
1
23
Ders İş Yükü:
191
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,49
Program Çıktıları
1
Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, profesyonel sağlık yöneticisi olabilir
2
Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahip olabilir
3
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip etme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilir ve mesleğine uygun bir şekilde uygulayabilir
4
Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilir ve deneysel çalışabilir, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilir ve yorumlayabilir
5
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir
6
Alanı ile ilgili her türlü veriyi derleme ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlayabilir
7
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir
9
Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşabilir ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüm yapabilir
10
Alanına ilgili bilinen/yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak ekip oluşturabilir, ekip bilinci içerisinde proje yürütebilir ve sonuçlandırabilir
11
Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuata hakim olabilir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Olağanüstü durumlar ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
4
4
2
4
4
4
5
5
3
4
4
Olağanüstü durumları değerlendirebilir.
2
5
3
4
3
4
5
4
3
4
5
Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü konusunda planlama yapma becerisi kazanır.
5
5
3
4
3
4
5
4
4
4
5
Olağanüstü durumlarda çevre sağlığının korunma yöntemlerini öğrenir
4
5
3
4
3
4
5
4
4
4
5
Beslenme ve barınma sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümüne yönelik planlamalar yapabilir
4
4
4
4
3
4
5
3
4
4
5
Olağanüstü durumlar ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
4
4
3
4
3
4
4
4
3
4
5
Olağanüstü durumları değerlendirebilir.
4
5
3
4
3
4
5
4
3
4
5
Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü konusunda planlama yapma becerisi kazanır.
5
5
3
4
3
4
5
4
4
4
5
Olağanüstü durumlarda çevre sağlığının korunma yöntemlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Beslenme ve barınma sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümüne yönelik planlamalar yapabilir
4
5
4
4
3
4
5
4
4
4
5
Olağanüstü durumlar ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumları değerlendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü konusunda planlama yapma becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumlarda çevre sağlığının korunma yöntemlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Beslenme ve barınma sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümüne yönelik planlamalar yapabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumlar ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumları değerlendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumlarda bulaşıcı hastalıkların kontrolü konusunda planlama yapma becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olağanüstü durumlarda çevre sağlığının korunma yöntemlerini öğrenir
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
Beslenme ve barınma sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümüne yönelik planlamalar yapabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2
2,3
1,65
2
1,6
2
2,4
2
1,8
2
2,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439582