PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Yönetiminde Karar Verme
SAG5517
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Öğrencilere sağlık işletmelerinde sayısal karar verme yöntemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Ders İçeriği
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif karar verme tekniklerini içermektedir.
Ders Veren
Gözde KOCA
Hafta
Konu
1
Sağlık Hizmetlerinde Sayısal Karar Verme Tekniklerine Giriş
2
Tahmin Yöntemleri
3
Tahmin Yöntemleri
4
Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme
5
Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme
6
Kuruluş Yeri Seçme Kararları
7
Kuruluş Yeri Seçme Kararları
8
Ara Sınav
9
Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi
10
Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi
11
Değişim Mühendisliği
12
Değişim Mühendisliği
13
Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları
14
Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları
Program Çıktıları
1
Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, profesyonel sağlık yöneticisi olabilir
2
Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahip olabilir
3
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip etme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilir ve mesleğine uygun bir şekilde uygulayabilir
4
Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilir ve deneysel çalışabilir, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilir ve yorumlayabilir
5
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir
6
Alanı ile ilgili her türlü veriyi derleme ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlayabilir
7
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir
9
Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşabilir ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüm yapabilir
10
Alanına ilgili bilinen/yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak ekip oluşturabilir, ekip bilinci içerisinde proje yürütebilir ve sonuçlandırabilir
11
Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuata hakim olabilir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Sağlık hizmetleri konusunda analitik karar verme becerisi kazanır.
4
3
3
4
2
3
3
3
3
3
3
Sağlık hizmetlerinde problem modelleme ve çözüm yöntemlerine hâkim olur.
4
3
3
4
2
3
3
3
3
4
4
Sağlık kurumları kuruluş yerini analitik olarak alabilme kabiliyeti edinir.
4
3
3
4
2
3
3
3
3
3
3
Sağlık örgütleri içerisindeki bölümlerin yerleşim problemlerini analiz edebilir ve etkinliklerini değerlendirebilir.
4
3
3
4
2
3
2
3
3
3
4
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir.
4
3
3
4
2
3
3
3
3
4
3
Sağlık kurumlarındaki iş yüklerini ölçer ve değerlendirilir.
4
3
3
4
2
3
3
3
3
3
3
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir.
4
4
3
4
2
3
3
3
3
4
3
Ortalama Değer
4
3,14
3
4
2
3
2,86
3
3
3,43
3,29
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439595