PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık İşletmelerinde Güncel Konular
SAG5518
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi - YL İÖ -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dünyada ve Türkiye'de sağlık işletmeleri ile ilgili gelişmelerin ayrıca sağlıkta inovasyonun takip edilerek öğrenciler ile tartışıldığı bir ders kapsamı amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Güncel sağlık yönetimi konularının genel yapısı.
Hafta
Konu
1
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler
2
Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi
3
Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği (Reengineering)
4
Sağlık kurumlarında dış kaynak kullanımı
5
Sağlık kurumlarında kıyaslama (Benchmarking)
6
Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü
7
Sağlık kurumlarında Endüstri 4. 0
8
Ara Sınav
9
Sağlık kurumlarında ekip çalışması
10
Sağlık kurumlarında motivasyon uygulamaları
11
Personel güçlendirilmesi
12
Yönetsel etik
13
Sağlık kurumlarında stok kavramı ve kontrolü
14
Sağlık kurumlarında inovasyon uygulamaları
Program Çıktıları
1
Sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, profesyonel sağlık yöneticisi olabilir
2
Sağlık kurumları yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahip olabilir
3
Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip etme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilir ve mesleğine uygun bir şekilde uygulayabilir
4
Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilir ve deneysel çalışabilir, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilir ve yorumlayabilir
5
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir
6
Alanı ile ilgili her türlü veriyi derleme ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlayabilir
7
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir
9
Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşabilir ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüm yapabilir
10
Alanına ilgili bilinen/yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak ekip oluşturabilir, ekip bilinci içerisinde proje yürütebilir ve sonuçlandırabilir
11
Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuata hakim olabilir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler
5
5
4
5
5
4
5
4
4
4
4
Değişim mühendisliği
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Örnek edinme (benchmarking), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
5
Ekip çalışması, personel güçlendirilmesi
4
5
5
5
4
5
5
5
5
4
4
Yönetsel etik, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını kazanır.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
4,8
5
4,6
4,8
4,8
4,8
5
4,8
4,8
4,6
4,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439596