PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK - SY
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uzmanlık Alan
SCT7000
1
6 + 0
10,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik - SY -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Lisansüstü tez aşamasındaki öğrencinin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.
Ders İçeriği
Lisansüstü öğrencilerin tez danışmanının gözetimi ve sorumluluğunda çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir.
Hafta
Konu
1
Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması
2
Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi
3
Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi
4
Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi
5
Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması
6
Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması
7
Tez deneylerinin yapılması
8
Tez deneylerinin yapılması
9
Tez deneylerinin yapılması
10
Tez deneylerinin yapılması
11
Tez deneylerinin yapılması
12
Tez deneylerinin yapılması
13
Tez deneylerinin yapılması
14
Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Seramik ve cam tasarımında özgün araştırma yapabilme ve akademik bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olur.
2
Seramik ve cam alanında ileri düzey teknik ve üretim yöntemlerini mastered seviyesinde kullanabilme becerisi kazanır.
3
Sanatsal tasarım problemlerini analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla tanımlama, çözümleme ve çözme becerisi kazanır.
4
Seramik ve cam malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini derinlemesine anlamış ve bu bilgiyi yenilikçi uygulamalara transfer edebilme yetkinliğini geliştirmektedir.
5
Sanatsal-akademik yayınlar hazırlayabilme, araştırma sonuçlarını sunabilme ve alanında iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
6
Bağımsız araştırma projesi yönetebilme, akademik ve sanatsal sorumlulukları taşıyabilme ve etik ilkelere bağlı kalabilme yetkinliğine erişir.
7
Seramik ve cam alanında güncel gelişmeleri takip edebilme, uluslararası akımları anlayabilme ve kendi araştırmasına entegre edebilme becerisi kazanır.
8
Disiplinlerarası işbirliği yapabilme, farklı alan uzmanlarıyla diyalog kurabilme ve ortak projelerde liderlik edebilme yetkinliğine sahip olur.
9
Seramik ve cam sanatı ile tasarımın toplumsal, kültürel ve çevresel boyutlarını kavrayabilme ve bu farkındalığı sanatsal pratiğe yansıtabilme yetkinliğine erişir.
10
Sanatsal yaratıcılık sürecinde teorik bilgi, teknik beceri ve özgün perspektifi sentezleyebilme, kendi sanatsal dilini geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.
11
Seramik ve cam alanında özgün bir katkı sunacak, akademik ve sanatsal ölçütleri karşılayan Sanatta Yeterlik tezi hazırlayabilme becerisi kazanır.
12
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, alandaki yeni teknolojileri, malzemeleri ve yöntemleri öğrenebilme ve uygulamaya aktarabilme yetkinliğini geliştirmektedir.
13
Akademik ve sanatsal araştırma bulgularını farklı format ve mecralarda (akademik yayın, sanat etkinlikleri, sergiler, kuratörlük) sunabilme yetkinliğine erişir.
14
Seramik ve cam alanında sanatçı-araştırmacı kimliği geliştirerek, sektörde, akademide ve kültür-sanat kurumlarında liderlik rolü üstlenebilme ve yol gösterici olabilme yetkinliğine sahip olur.
15
Seramik-cam üretim süreçlerini tasarlayabilme, endüstriyel uygulamalar ile sanatsal üretimi bağdaştırabilme ve ölçeklenebilir projeler geliştirebilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439599