PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK - SY
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
SCT6900
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik - SY -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Lisansüstü düzeyde (yüksek lisans ve sanatta yeterlik) adayların seramik alanındaki araştırma ve yaratıcı uygulama süreçlerini disiplinlerarası bir çerçevede ilerletme, kritik tartışma ve akademik/küratoryel sunuma dönüştürme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. Ders, yüksek lisans öğrencilerine araştırma tasarımı ve uygulama pratiğinde derinleşme; sanatta yeterlik adaylarına ise uygulama odaklı projelerini profesyonel, yayınlanabilir ve sergilenebilir çıktılara dönüştürme becerisi kazandırır.
Ders İçeriği
Ortak oturumlar: araştırma sorusu ve kuramsal çerçeve sunumu; literatür ve kaynak yönetimi; uygulama protokollerinin teknik dökümantasyonu; malzeme ve süreç tartışmaları; görsel-analitik dokümantasyon teknikleri; sergileme ve yayın stratejileri. Yüksek lisans için uygulamalı proje ve yazılı rapor; sanatta yeterlik için ölçeklendirme, pilot üretim, küratoryel metin ve jüri savunması gereklilikleri. Her öğrenci ara ve final sunumu ile yazılı teslimler yapar.
Ders Veren
Elif AĞATEKİN
Hafta
Konu
1
Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme
2
Akademik eğilimler doğrultusunda konu belirleme
3
Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması
4
Araştırma probleminin keşfi ve daraltılması
5
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
6
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
7
Belirlenen konuya ilişkin kaynak taraması ve literatür incelemesi
8
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
9
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
10
Araştırma yöntemleri ve veri toplama yollarının değerlendirilmesi
11
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
12
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
13
Seminer çalışmasının planlanması ve taslağının hazırlanması
14
Etkili akademik sunum teknikleri
Program Çıktıları
1
Seramik ve cam tasarımında özgün araştırma yapabilme ve akademik bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olur.
2
Seramik ve cam alanında ileri düzey teknik ve üretim yöntemlerini mastered seviyesinde kullanabilme becerisi kazanır.
3
Sanatsal tasarım problemlerini analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla tanımlama, çözümleme ve çözme becerisi kazanır.
4
Seramik ve cam malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini derinlemesine anlamış ve bu bilgiyi yenilikçi uygulamalara transfer edebilme yetkinliğini geliştirmektedir.
5
Sanatsal-akademik yayınlar hazırlayabilme, araştırma sonuçlarını sunabilme ve alanında iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
6
Bağımsız araştırma projesi yönetebilme, akademik ve sanatsal sorumlulukları taşıyabilme ve etik ilkelere bağlı kalabilme yetkinliğine erişir.
7
Seramik ve cam alanında güncel gelişmeleri takip edebilme, uluslararası akımları anlayabilme ve kendi araştırmasına entegre edebilme becerisi kazanır.
8
Disiplinlerarası işbirliği yapabilme, farklı alan uzmanlarıyla diyalog kurabilme ve ortak projelerde liderlik edebilme yetkinliğine sahip olur.
9
Seramik ve cam sanatı ile tasarımın toplumsal, kültürel ve çevresel boyutlarını kavrayabilme ve bu farkındalığı sanatsal pratiğe yansıtabilme yetkinliğine erişir.
10
Sanatsal yaratıcılık sürecinde teorik bilgi, teknik beceri ve özgün perspektifi sentezleyebilme, kendi sanatsal dilini geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.
11
Seramik ve cam alanında özgün bir katkı sunacak, akademik ve sanatsal ölçütleri karşılayan Sanatta Yeterlik tezi hazırlayabilme becerisi kazanır.
12
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, alandaki yeni teknolojileri, malzemeleri ve yöntemleri öğrenebilme ve uygulamaya aktarabilme yetkinliğini geliştirmektedir.
13
Akademik ve sanatsal araştırma bulgularını farklı format ve mecralarda (akademik yayın, sanat etkinlikleri, sergiler, kuratörlük) sunabilme yetkinliğine erişir.
14
Seramik ve cam alanında sanatçı-araştırmacı kimliği geliştirerek, sektörde, akademide ve kültür-sanat kurumlarında liderlik rolü üstlenebilme ve yol gösterici olabilme yetkinliğine sahip olur.
15
Seramik-cam üretim süreçlerini tasarlayabilme, endüstriyel uygulamalar ile sanatsal üretimi bağdaştırabilme ve ölçeklenebilir projeler geliştirebilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Kendi ilgi alanına uygun bir seminer konusu belirler ve gerekçelendirir.
5
4
5
4
4
5
4
4
4
4
4
5
5
5
4
Belirlenen konuya ilişkin bilimsel kaynakları tarar, analiz eder ve sentezler.
5
5
4
4
4
4
4
5
5
5
4
4
5
5
4
Araştırma sürecinde uygun yöntem ve teknikleri uygular.
5
4
4
4
4
5
5
5
4
4
4
4
5
4
4
Elde ettiği bilgileri akademik bir rapor ve sunuma dönüştürür.
4
5
5
5
5
5
5
5
4
5
4
5
4
4
4
Seminer sunumunu bilimsel etik kurallar çerçevesinde etkili bir biçimde gerçekleştirir.
5
4
4
5
4
5
5
4
4
5
5
4
5
4
5
Ortalama Değer
4,8
4,4
4,4
4,4
4,2
4,8
4,6
4,6
4,2
4,6
4,2
4,4
4,8
4,4
4,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439603