PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK - SY
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seramik ve Karışık Malzeme I
SCT6013
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik - SY -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Sanatsal üretim süreci içinde seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek.
Ders Veren
Mine POYRAZ
Hafta
Konu
1
Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar
2
Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması
3
Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması
4
Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi.
5
Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi.
6
Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi.
7
VİZE
8
Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması.
9
Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması.
10
Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması
11
Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması
12
Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması
13
Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması
14
FİNAL
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
5
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Uygulama 1
1
1
Dönem Sonu Uygulaması
1
1
Ders İş Yükü:
199
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,80
Program Çıktıları
1
Seramik ve cam tasarımında özgün araştırma yapabilme ve akademik bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olur.
2
Seramik ve cam alanında ileri düzey teknik ve üretim yöntemlerini mastered seviyesinde kullanabilme becerisi kazanır.
3
Sanatsal tasarım problemlerini analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla tanımlama, çözümleme ve çözme becerisi kazanır.
4
Seramik ve cam malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini derinlemesine anlamış ve bu bilgiyi yenilikçi uygulamalara transfer edebilme yetkinliğini geliştirmektedir.
5
Sanatsal-akademik yayınlar hazırlayabilme, araştırma sonuçlarını sunabilme ve alanında iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
6
Bağımsız araştırma projesi yönetebilme, akademik ve sanatsal sorumlulukları taşıyabilme ve etik ilkelere bağlı kalabilme yetkinliğine erişir.
7
Seramik ve cam alanında güncel gelişmeleri takip edebilme, uluslararası akımları anlayabilme ve kendi araştırmasına entegre edebilme becerisi kazanır.
8
Disiplinlerarası işbirliği yapabilme, farklı alan uzmanlarıyla diyalog kurabilme ve ortak projelerde liderlik edebilme yetkinliğine sahip olur.
9
Seramik ve cam sanatı ile tasarımın toplumsal, kültürel ve çevresel boyutlarını kavrayabilme ve bu farkındalığı sanatsal pratiğe yansıtabilme yetkinliğine erişir.
10
Sanatsal yaratıcılık sürecinde teorik bilgi, teknik beceri ve özgün perspektifi sentezleyebilme, kendi sanatsal dilini geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.
11
Seramik ve cam alanında özgün bir katkı sunacak, akademik ve sanatsal ölçütleri karşılayan Sanatta Yeterlik tezi hazırlayabilme becerisi kazanır.
12
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, alandaki yeni teknolojileri, malzemeleri ve yöntemleri öğrenebilme ve uygulamaya aktarabilme yetkinliğini geliştirmektedir.
13
Akademik ve sanatsal araştırma bulgularını farklı format ve mecralarda (akademik yayın, sanat etkinlikleri, sergiler, kuratörlük) sunabilme yetkinliğine erişir.
14
Seramik ve cam alanında sanatçı-araştırmacı kimliği geliştirerek, sektörde, akademide ve kültür-sanat kurumlarında liderlik rolü üstlenebilme ve yol gösterici olabilme yetkinliğine sahip olur.
15
Seramik-cam üretim süreçlerini tasarlayabilme, endüstriyel uygulamalar ile sanatsal üretimi bağdaştırabilme ve ölçeklenebilir projeler geliştirebilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir.
5
5
4
5
4
5
4
5
5
4
5
4
5
4
5
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur.
5
4
4
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar.
5
4
5
5
4
5
5
4
5
5
5
5
4
4
4
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar.
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
5
5
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar.
4
5
4
4
5
4
5
4
5
4
5
4
4
4
4
Ortalama Değer
4,8
4,6
4,4
4,8
4,4
4,6
4,6
4,4
5
4,6
5
4,6
4,4
4,4
4,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439619