PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK - SY
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Dijital Mimari Seramik Projesi I
SCT6017
1
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik - SY -
Lisansüstü
(Yüz yüze, Örgün)
Amaç
Bu ders, iç mekânlarda kullanılan seramik tabanlı yüzey ve ara elemanlarının dijital yöntemlerle geliştirilmesini amaçlar. Öğrenci; seperatör, panel, duvar kaplaması, niş sistemi veya geçirgen yüzey gibi mekâna entegre elemanları, dijital modelleme ve üç boyutlu yazıcı teknolojisi kullanarak tasarlar ve üretime uygun bir proje dosyası oluşturur. Tasarımda modülerlik, montaj, estetik, kompozisyon ve mekân ilişkisi gibi kriterlerinin tasarıma aktarılması beklenir.
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında iç mimari uygulamalarda kullanılan seramik yüzey ve ara elemanlarının işlevsel ve mekânsal bağlamı incelenir; seperatör, panel, niş, geçirgen yüzey ve duvar kaplaması gibi tipolojiler tasarım dili ve kullanım senaryoları üzerinden karşılaştırılır. Öğrenciler dijital modelleme ortamında parametrik yüzey ve desen üretir; tekrar sistemi, modüler örgü ve ışık–gölge ilişkisini tasarımın parçası olarak kurgular. Üç boyutlu yazıcıyla üretim için veri hazırlığı yapılır, kalınlık, modül sınırı, birleşim detayı ve montaj senaryoları modellenir. Ders, tasarımın dijital ortamda geliştirilmesi başlar, geliştirilen modüller üç boyutlu yazıcı ile seramik olarak üretilir ve final proje fiziksel bir prototip/sunum ile tamamlanır. Süreç stüdyo eleştirileri, ara değerlendirmeler ve final teslimiyle yürütülür.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve proje konusu
2
Örneklerin incelenmesi ve yapılacak elemanın seçilmesi
3
Konsept çalışması ve ilk eskizler
4
Dijital modelleme ile ilk taslak oluşturma
5
Modüler yapı, derz ve ışık ilişkisi üzerine çalışma
6
Tasarımın dijital ortamda geliştirilmesi
7
Ara sunum (dijital tasarım değerlendirme)
8
3B baskı için üretim dosyası hazırlama
9
Üretim (3B yazıcı ile basım — parça hazırlığı)
10
Üretim
11
Üretim
12
Mekâna yerleştirme planı ve sunum hazırlığı
13
Ara değerlendirme (fiziksel ilerleme ve kurulum provası)
14
Final teslim (proje sunumu + prototip + yerleşim planı)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
7
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Ders İş Yükü:
196
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,69
Program Çıktıları
1
Seramik ve cam tasarımında özgün araştırma yapabilme ve akademik bilgi üretebilme yetkinliğine sahip olur.
2
Seramik ve cam alanında ileri düzey teknik ve üretim yöntemlerini mastered seviyesinde kullanabilme becerisi kazanır.
3
Sanatsal tasarım problemlerini analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla tanımlama, çözümleme ve çözme becerisi kazanır.
4
Seramik ve cam malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini derinlemesine anlamış ve bu bilgiyi yenilikçi uygulamalara transfer edebilme yetkinliğini geliştirmektedir.
5
Sanatsal-akademik yayınlar hazırlayabilme, araştırma sonuçlarını sunabilme ve alanında iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
6
Bağımsız araştırma projesi yönetebilme, akademik ve sanatsal sorumlulukları taşıyabilme ve etik ilkelere bağlı kalabilme yetkinliğine erişir.
7
Seramik ve cam alanında güncel gelişmeleri takip edebilme, uluslararası akımları anlayabilme ve kendi araştırmasına entegre edebilme becerisi kazanır.
8
Disiplinlerarası işbirliği yapabilme, farklı alan uzmanlarıyla diyalog kurabilme ve ortak projelerde liderlik edebilme yetkinliğine sahip olur.
9
Seramik ve cam sanatı ile tasarımın toplumsal, kültürel ve çevresel boyutlarını kavrayabilme ve bu farkındalığı sanatsal pratiğe yansıtabilme yetkinliğine erişir.
10
Sanatsal yaratıcılık sürecinde teorik bilgi, teknik beceri ve özgün perspektifi sentezleyebilme, kendi sanatsal dilini geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.
11
Seramik ve cam alanında özgün bir katkı sunacak, akademik ve sanatsal ölçütleri karşılayan Sanatta Yeterlik tezi hazırlayabilme becerisi kazanır.
12
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, alandaki yeni teknolojileri, malzemeleri ve yöntemleri öğrenebilme ve uygulamaya aktarabilme yetkinliğini geliştirmektedir.
13
Akademik ve sanatsal araştırma bulgularını farklı format ve mecralarda (akademik yayın, sanat etkinlikleri, sergiler, kuratörlük) sunabilme yetkinliğine erişir.
14
Seramik ve cam alanında sanatçı-araştırmacı kimliği geliştirerek, sektörde, akademide ve kültür-sanat kurumlarında liderlik rolü üstlenebilme ve yol gösterici olabilme yetkinliğine sahip olur.
15
Seramik-cam üretim süreçlerini tasarlayabilme, endüstriyel uygulamalar ile sanatsal üretimi bağdaştırabilme ve ölçeklenebilir projeler geliştirebilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tasarımını dijital modelleme araçları ile ilk aşamada prototipleştirilebilir düzeye getirebilir.
3
4
5
3
5
5
5
5
3
3
4
3
5
4
3
Seperatör, panel veya duvar kaplaması gibi bir eleman için kavramsal tasarım geliştirebilir.
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
3
İç mekânda kullanılan seramik yüzey ve ara elemanı tipolojilerini tanımlayabilir.
5
4
4
4
4
4
5
4
5
5
4
3
4
5
4
3B yazıcı üretimi için temel veri hazırlığı yapabilir.
2
3
4
4
3
5
3
4
5
4
3
4
4
5
3
Ortalama Değer
3,5
4
4,25
4
4
4,75
4,25
4,5
4,25
4,25
3,75
3,75
4,25
4,75
3,25
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439623