PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK VE CAM - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
SCT5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Yüksek lisans Tez Aşamasındaki Öğrenciyle Tez Yazım Aşamasında Koordineli Olarak Çalışma Yapmaktır.
Ders İçeriği
Yüksek lisans çalışmalarını bilimsel ve sanatsal ilkeler çerçevesinde yürütmektir.
Ders Veren
Leyla KUBAT
,
Kadir SEVİM
,
Elif AĞATEKİN
,
Emre CAN
Hafta
Konu
1
Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması
2
Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi
3
Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi
4
Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi
5
Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması
6
Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması
7
Tez deneylerinin yapılması
8
Tez deneylerinin yapılması
9
Tez deneylerinin yapılması
10
Tez deneylerinin yapılması
11
Tez deneylerinin yapılması
12
Tez deneylerinin yapılması
13
Tez deneylerinin yapılması
14
Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
2
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
3
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim görür.
4
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
6
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimser.
7
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
8
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi sahip olur.
9
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilir.
10
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
11
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
12
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
13
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
14
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
15
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439631