PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK VE CAM - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama II
SCT5010
2 + 1
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama)
Amaç
Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş̧ olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları acısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış̧ açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış̧ açısının gelişmesini sağlamak.
Ders İçeriği
Günümüz Sanatında öne çıkan farklı disiplinlere ait önemli tavır, yaklaşım ve yapıtlar, çağdaş sanat ve düşünce akımları paralelinde, gerek tasarım ilkeleri gerekse anlam yapılarının dayandığı sosyal/kültürel dinamikler açısından ele alınması, yorum-aşırı yorum olasılıklarını tartışan değerlendirme ve çözümleme deneylerinin yapılması ve bu kapsamda sanat tarihinde öne çıkan eserlerin seramik sanatı disiplini içinde uygulanarak yorumlanmasını kapsar.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme.
2
Sanat eserinin toplumsal bağlamı / Toplumsal özelliklerin sanat eseri üzerine etkisi.
3
20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama.
4
20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama.
5
Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı.
6
Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı.
7
Kübizm ve Soyut sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama.
8
Pop-Art ve Op-Art sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama.
9
Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama.
10
Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama.
11
Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu.
12
Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu.
13
Sanatın yeni formları, New Media, (Enstalasyon, Video) sanatında bağlam ve yorum.
14
Ders konularının genel değerlendirilmesi.
Program Çıktıları
1
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
2
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
3
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim görür.
4
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
6
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimser.
7
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
8
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi sahip olur.
9
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilir.
10
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
11
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
12
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
13
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
14
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
15
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439642