PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
SERAMİK VE CAM - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanatsal Seramik Atölyesi I
SCT5011
2 + 1
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam - YL -
Lisansüstü
()
Amaç
Bu dersin amacı, Serbest seramik sanatı alanında öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirmek ve uygulamalar yaparak bu alanlarda hazırlamaktır.
Ders İçeriği
1. Serbest seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama yöntemlerini kullanabilecektir. 1.1. Serbest seramik alanında tasarım uygular. 1.2. Uyguladığı Tasarımları 2 veya 3 boyutlu olarak çözümler. 2. İç ve dış mekan için tasarım ve uygulamalar gerçekleştirebilecektir. 2.1. Belirlenen iç yada dış alan için tasarım yapar. 2.2. Tasarımları projelendirir. 2.3. Projelendirdiği tasarımları ölçeklendirerek serbest seramik teknikleriyle şekillendirir. 2.4. Şekillendirdiği tasarıma gerekliliğine göre pişirim, sırlama uygular ve mekana montajını gerçekleştirir. 3. Çağdaş bir yaklaşım diliyle özgün eser üretebilecektir. 3.1. Seramik formlarını araştırır. 3.2. Araştırmalarını özgün eser olarak tasarlar. 3.3. Tasarımını serbest seramik şekillendirme teknikleriyle şekillendirir. 3.4. Tasarımın gerekliliğine göre pişirim, sırlama yöntemlerini araştırarak gerçekleştirir. 3.5. Uygulamalarını sunuma hazırlar
Ders Veren
Elif AĞATEKİN
Hafta
Konu
1
Çağdaş seramik sanatında dünyada söz sahibi olan sanatçılar, son eğilimler ve ifade olanaklarının çeşitliliği konusunda öğrencilere bir sunum ile bilgi verilir. Her öğrencinin kendisini en iyi biçimde ifade edeceğini düşündüğü bir kavram belirlemesi, bu kavram ile ilgili derinlikli bir araştırma yapması ve önceden çalışılmış örneklerin araştırılması, istenir. Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir.
2
Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın biçimselleştirilmesi detaylı biçimde tartışılır. Öğrenciler, eskiz çalışmalarına yönlendirilirler.
3
Yapılan eskizler tek tek tüm öğrenciyle ayrı ayrı ilgilenilerek değerlendirilir. Biçimlendirme aşamasında kullanılacak yöntem konusunda tartışılır. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında öğrenciler bilgilendirilirler.
4
İfadeyi en yüksek düzeye taşıyacak yönteme karar verilir. Süreç içerisinde karşılaşacakları teknik zorluklar tekrar tekrar irdelenir. Her öğrenci en az 10 parça eserden oluşacak kişisel sergisi için yoğun biçimde belirledikleri kavram çerçevesinde birbiri ile uyumlu bir seri eskiz oluşturur.
5
Hazırlanan eskizlere bağlı olarak 1m2 lik alanı kaplayacak duvar panosunun biçimlendirme çalışmalarına başlanır.
6
Duvar panosuyla ilgili çalışmalara devam edilir.
7
Duvar panosu biçimlendirmesi tamamlanır, bisküvi pişirimi öncesi kurutmaya bırakılır.
8
Ara Sınav’da öğrencilerin, kavrama bağlı olarak oluşturdukları tasarımları ve biçimlendirmesini tamamladıkları duvar panosu değerlendirilir.
9
Öğrenciler, belirledikleri kavram için hazırlanması planlanan 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili sürece başlarlar.
10
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder.
11
5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder.
12
Öğrenciler bu hafta içinde, tasarımlarına bağlı olarak yakalamak istedikleri etkilere bağlı olarak; kullanmak istedikleri sır, oksit, dekor veya pişirim tekniği ile deneme çalışmalarını başlatır. Kullandıkları malzemeye uygun olarak deneme plakaları hazırlar, üzerinde sır araştırmaları ve alternatif pişirim teknikleri denenir.
13
Hazırlanan formların rötuş ve kurutma işlemleri bitirilir.
14
Hazırlanan formların bisküvi pişirimi yapılır. Çalışmalar teknik ve estetik açıdan, öğrencinin gösterdiği performansa göre değerlendirilir.
Program Çıktıları
1
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
2
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
3
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim görür.
4
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
6
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimser.
7
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
8
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi sahip olur.
9
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilir.
10
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
11
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
12
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
13
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
14
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
15
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanatsal birikiminin farkına varır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özgün sanatsal formlar tasarlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439643