PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TARLA BİTKİLERİ - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çayır Mera Arasındaki Fitososyolojik İlişkiler
TAB6030
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri - DR -
Lisansüstü
(Ders verme)
Amaç
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler, çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet, evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri, toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri ve bu alanlarda yapılacak uygulamaların bitki örtüsü ve bu örtüyü oluşturan bitkilerin dağılışına etkilerinin incelenmesidir.
Ders İçeriği
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler, çayır meralar üzerine mikroklimanın etkisi, çayır ve meralar ile toprak özellikleri arasındaki ilişkiler, çayır ve meralarda su kullanımı ve su döngüsü, çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet, evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri, toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri içermektedir.
Hafta
Konu
1
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler
2
Çayır meralar üzerine mikroklimanın etkisi
3
Çayır ve meralar ile toprak özellikleri arasındaki ilişkiler
4
Çayır ve meralarda su kullanımı ve su döngüsü
5
Toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri
6
Çayır ve meralarda azot döngüsü
7
Çayır ve meralarda güneş enerjisinden faydalanma, ışık, su, besin maddesi vb. maddeler yönünden çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet
8
Çayır ve meralarda güneş enerjisinden faydalanma, ışık, su, besin maddesi vb. maddeler yönünden çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet
9
Evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri
10
Evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri
11
Fitososyoloji konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
12
Fitososyoloji konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi
13
Arazide yapılan vejetasyon ölçümlerinin fitososyolojik açıdan değerlendirilmesi
14
Arazide yapılan vejetasyon ölçümlerinin fitososyolojik açıdan değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Yüksek Lisans seviyesinde kazandığı alanı ile ilgili yeterlilikleri uzmanlık düzeyinde geliştirme, genişletme ve derinleştirme becerisi
2
Tarla Bitkileri Anabilim Dalının çalışma alanlarına giren konularda ortaya çıkan karmaşık problemleri tanımlama, analiz etme ve çözümleme becerisi
3
Alanı ile ilgili bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve elde edilen verileri analiz ederek yayınlayabilme
4
Alanı ile ilgili modern teknik ve araçları kullanarak yeni fikir ve düşünce geliştirebilme
5
Farklı alanlarda kullanılan bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kendi alanına uygulama
6
Tarla Bitkileri alanında ve farklı alanlarda çalışanlarla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
7
Hayat boyu öğrenmenin önemini, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
8
Edindiği bilgileri akademik ortama ve pratiğe aktarma, toplumu bilinçlendirme ve hayata geçirebilme
9
İnisiyatif kullanma, bağımsız karar verebilme, takım çalışmalarında liderlik yapma ve yaratıcılık kazanm
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkileri öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet ve bitkilerin/bitki topluluklarının dağılışını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkilerini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439794