PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TARLA BİTKİLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilimsel Sunumların Hazırlanması ve Sunum Yöntemleri
TAB5002
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu derste amaç; etik ve ahlaki kuralları temel alarak bilimsel araştırmanın sonuna kadar nasıl tasarlanacağının ve yazılacağının, araştırmayı yazarken uyulması gereken kuralların, alıntıların, dipnotların, kaynakların gösterilme şekillerinin, araştırma sonucunda ortaya çıkan bulguların nasıl sunulacağının planlanmasının ve hazırlanmasının öğrenilmesidir. Bu dersin alınmasıyla öğrenciler sunum teknikleri konularında genel bilgilere sahip olacaklardır.
Ders İçeriği
Bilimsel bir çalışma hazırlanırken ve sunulurken en önemli noktalardan birisi de temel ahlaki ve etik kuralların bilinmesidir. Çalışma neticesinde elde edilen sonuçların ilgili taraflarca haberdar edilmesindeki en önemli yol çalışmanın yayınlanmasıdır. İşte bu noktada da “yayın etiği” kavramı devreye girmektedir. Bu nedenle, araştırmacının çalışmalarına başlamadan önce yapması gereken bu temel ahlaki ve etik kuralların farkında olmasıdır. Bu aşamada bilimsel araştırmalarda sık sık ortaya çıkan “intihal” konusu gündeme gelmektedir. Birçok araştırmacı intihal konusunu bilmediği ya da eksik bildiği için araştırmalarında, makalelerinde, raporlarında ya da yayınlarında bu sorunla karşı karşıya kalabilmektedir. Konunun önemi yanında sunumda en önemli noktalardan birisi “nasıl” bir sunum yapıldığıdır. Bilimsel bir araştırmada takip edilecek bir yol olduğu gibi bu bilimsel araştırma neticesinde ortaya çıkan sonuçların sunumunda da belli kurallar ve teknikler olmalıdır. Özellikle de, araştırma yapmanın henüz ilk aşamalarında olan öğrenciler gibi bir hedef kitle için bu daha da önemlidir. Öğrenciler, mezuniyetten sonra kamuda ya da özel sektörde çalıştıkları işlerde yapacakları sunumlarda bu kuralları ve teknikleri kullanmak zorunda kalacaklardır. Dolayısıyla, bu kuralların ve tekniklerin lisans seviyesinde öğrenilmesi gelecekte yaşanması muhtemel sorunların önlenmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, öğrenciler mezuniyet tezi hazırlarken literatür tarama, atıf yapma, kaynakça hazırlama, yazım kuralları vs. gibi konularda da sorunlar yaşamaktadır. Bir araştırmanın tasarımında, sunumun planlanmasında ve hazırlanmasında önemli olan konulardan birisi de o araştırmaya ilişkin temel kavramlara hakim olmaktır. Çünkü, araştırmadaki temel kavramlar bilgiye dayalı etkili bir çalışmanın planlanmasında ve gerçeklemesinde anahtar bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla, kavramları bilmeden bir araştırmanın sürdürülebilmesi pek mümkün değildir.
Hafta
Konu
1
Araştırmalarda Temel Kavramlar ve Kurallar
2
Araştırmada Hazırlık Safhası
3
Araştırma Tasarımı-1
4
Kaynak Araştırması Yapma
5
Araştırma Sonuçlarının Metin Haline Getirilmesi-1
6
Araştırma Sonuçlarının Metin Haline Getirilmesi-2
7
Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-1
8
Vize
9
Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-2
10
Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-3
11
Sözlü Sunum Hazırlama Teknikleri-4
12
Poster Sunum Hazırlama Teknikleri
13
Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-1
14
Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-2
15
Yazım ve Sunum Tekniklerini Uygulama Örnekleri-3
16
Final
Program Çıktıları
1
Tarla bitkileri lisans eğitiminde aldığı; Tahıllar ve Baklagiller, Endüstri Bitkileri, Çayır Mera ve Yem Bitkileri tarımı, ıslahı, fizyolojisi ve genetiği konularında uzmanlaşabilme
2
Tarla tarımı ile çevre ilişkileri, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilirliği ön planda tutabilmeli ve bu konularda toplumu bilgilendirme
3
Tarla Bitkilerinde standart, kalite ve verimliliği sağlamak amacıyla uygulanacak tarım tekniklerine farklı yaklaşımlar geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili ülkesel problemleri belirleme, karşılaştırmalı olarak analiz etme, soruna yönelik bilgileri değerlendirerek çözüm üretebilme
5
Tarla Bitkileri alanında yeni teknik ve teknolojiler ile çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olma, yeni fikirler üretebilme ve hayat boyu öğrenme becerisi kazanabilme
6
Bitkilerin kültürel uygulamalara verdiği tepkiyi ve stres koşullarındaki davranışlarını yorumlayabilme ve yönetebilme becerisine sahip olabilme
7
En az bir bilimsel araştırmayı yürütme, sonuçlandırma, tez haline getirme ve bunlardan bilimsel yayınlar yaparak sunabilme
8
Uzmanlık alanıyla ilgili arazi ve laboratuvarda çalışma becerisi kazanma ve elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilme
9
Disiplinler arası takım çalışması, ulusal ve uluslararası düzeyde literatürleri takip edebilme
10
Sorumluluk alma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
12
Alanında öğrendiği ve geliştirdiği bilgileri bilim ve toplum yararına kullanabilme
13
Alanı ile ilgili proje yazma, makale yazma, literatür araştırma ve verilerin değerlendirmesinde gerekli teknolojiyi kullanabilme ve teknoloji kullanımında kendini geliştirebilme
14
Makale yazma, proje sunma, sunum yapma ve akademisyenlerle iletişime geçmede anadili dışında bir dili etkili şekilde kullanabilme
15
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve tecrübeleri kalite yönetimi çerçevesinde değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
İş hayatında kullanmak üzere dilekçe yazmak, telefonda konuşmak, resmi karşılama, sunum ve sonrası gibi yetileri edinir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Topluluk karşısında etkileyici konuşma yapma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sunum hazırlarken dikkat edilecek unsurlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439802