PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TARLA BİTKİLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çim Alanlarının Tesis ve Yönetimi
TAB5009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri - YL -
Lisansüstü
(Ders verme, arazi uygulamaları)
Amaç
Yeşil alanların tesis ve bakımı konusunda temel bilgiler vermek. Öğrencileri yeşil alan tesisinde toprak hazırlığı, ekim ve bu amaçla kullanılan materyal ve makinelerin temel özellikleri hakkında bilgilendirmek. Yeşil alan tesisinde kullanılan buğdaygil bitkileri ve özelliklerini tanıtmak
Ders İçeriği
Farklı amaçlara yönelik yeşil alanların tesisi ve bakımı
Hafta
Konu
1
Derse giriş, yeşil alanların farklılık ve fonksiyonları
2
Türkiye ve Dünyada yeşil alan kültürü
3
Yeşil alanların gelişiminde ve ekolojik koşulların etkisi
4
Yeşil alan amaçlı toprak hazırlığı
5
Torak yapısı ve kullanılan farklı materyallerin yeşil alan gelişiminde etkisi
6
Yeşil alanlarda kullanılan buğdaygillerin morfolojik özellikleri ve genel karekterleri
7
Yeşil alanlarda tohum karışımlarının hazırlanmasında dikkate alınacak genel ilkeler
8
Ara sınav-Yeşil alanların tesisinde kullanılan farklı yöntemler
9
Yeşil alanların biçimi
10
Sulama ve gübreleme
11
Yabancı ot hastalık ve zararlı kontrolü
12
Yeşil alanların kullanım alanları
13
Ağır kullanım altında olan yeşil alanlarda yönetim
14
Yeşil alanların genel sorunlar
Program Çıktıları
1
Tarla bitkileri lisans eğitiminde aldığı; Tahıllar ve Baklagiller, Endüstri Bitkileri, Çayır Mera ve Yem Bitkileri tarımı, ıslahı, fizyolojisi ve genetiği konularında uzmanlaşabilme
2
Tarla tarımı ile çevre ilişkileri, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilirliği ön planda tutabilmeli ve bu konularda toplumu bilgilendirme
3
Tarla Bitkilerinde standart, kalite ve verimliliği sağlamak amacıyla uygulanacak tarım tekniklerine farklı yaklaşımlar geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili ülkesel problemleri belirleme, karşılaştırmalı olarak analiz etme, soruna yönelik bilgileri değerlendirerek çözüm üretebilme
5
Tarla Bitkileri alanında yeni teknik ve teknolojiler ile çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olma, yeni fikirler üretebilme ve hayat boyu öğrenme becerisi kazanabilme
6
Bitkilerin kültürel uygulamalara verdiği tepkiyi ve stres koşullarındaki davranışlarını yorumlayabilme ve yönetebilme becerisine sahip olabilme
7
En az bir bilimsel araştırmayı yürütme, sonuçlandırma, tez haline getirme ve bunlardan bilimsel yayınlar yaparak sunabilme
8
Uzmanlık alanıyla ilgili arazi ve laboratuvarda çalışma becerisi kazanma ve elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilme
9
Disiplinler arası takım çalışması, ulusal ve uluslararası düzeyde literatürleri takip edebilme
10
Sorumluluk alma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
12
Alanında öğrendiği ve geliştirdiği bilgileri bilim ve toplum yararına kullanabilme
13
Alanı ile ilgili proje yazma, makale yazma, literatür araştırma ve verilerin değerlendirmesinde gerekli teknolojiyi kullanabilme ve teknoloji kullanımında kendini geliştirebilme
14
Makale yazma, proje sunma, sunum yapma ve akademisyenlerle iletişime geçmede anadili dışında bir dili etkili şekilde kullanabilme
15
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve tecrübeleri kalite yönetimi çerçevesinde değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Yeşil alanlarda değişik amaçlarla kullanılan buğdaygilleri öğrenir ve bunları ayırt etme yeteneği kazanır
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Öğrenciler yeşil alanların çevre ve yaşam için önemleri hakkında bilgi sahibi olur
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Farklı amaçlara yönelik tohum karışımları hazırlama konusunda bilgi sahibi olur
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Farklı amaçlara yeşil alan kurma ve bu alanların bakımı konusunda bilgi edinirler.
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Bu alanlarda kullanılan makine ve çalışma ilkelerini öğrenir
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439809