PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TARLA BİTKİLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Genetik Olarak Değiştirilmiş Bitkiler ve Biyogüvenlik
TAB5012
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri - YL -
Lisansüstü
(Ders Verme)
Amaç
Genetiği değiştirilmiş (GD) bitkiler hakkında bilgi vermek
Ders İçeriği
Bitki, genetik ve biyogüvenlik
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve tanıtım
2
Genetik olarak değiştirilmiş bitkilerin tanımlanması, bu bitkilerin dünyadaki durumları
3
Genetik olarak değiştirilmiş bitkilerin tanımlanması, bu bitkilerin dünyadaki durumları
4
Genetik olarak değiştirilmiş bitkilerin tanımlanması, bu bitkilerin dünyadaki durumları
5
Genetiği değiştirilmiş bitkilerin potansiyel faydaları ve zararları
6
Genetiği değiştirilmiş bitkilerin potansiyel faydaları ve zararları
7
Genetiği değiştirilmiş bitkilerin potansiyel faydaları ve zararları
8
Biyogüvenlik tanımı ve kapsamı
9
Biyogüvenlik tanımı ve kapsamı
10
Biyogüvenlik tanımı ve kapsamı
11
Biyogüvenlik yasası, biyogüvenlik yasasına olan eleştiriler
12
Biyogüvenlik yasası, biyogüvenlik yasasına olan eleştiriler
13
Biyogüvenlik yasası, biyogüvenlik yasasına olan eleştiriler
14
Genel Tekrar
Program Çıktıları
1
Tarla bitkileri lisans eğitiminde aldığı; Tahıllar ve Baklagiller, Endüstri Bitkileri, Çayır Mera ve Yem Bitkileri tarımı, ıslahı, fizyolojisi ve genetiği konularında uzmanlaşabilme
2
Tarla tarımı ile çevre ilişkileri, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilirliği ön planda tutabilmeli ve bu konularda toplumu bilgilendirme
3
Tarla Bitkilerinde standart, kalite ve verimliliği sağlamak amacıyla uygulanacak tarım tekniklerine farklı yaklaşımlar geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili ülkesel problemleri belirleme, karşılaştırmalı olarak analiz etme, soruna yönelik bilgileri değerlendirerek çözüm üretebilme
5
Tarla Bitkileri alanında yeni teknik ve teknolojiler ile çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olma, yeni fikirler üretebilme ve hayat boyu öğrenme becerisi kazanabilme
6
Bitkilerin kültürel uygulamalara verdiği tepkiyi ve stres koşullarındaki davranışlarını yorumlayabilme ve yönetebilme becerisine sahip olabilme
7
En az bir bilimsel araştırmayı yürütme, sonuçlandırma, tez haline getirme ve bunlardan bilimsel yayınlar yaparak sunabilme
8
Uzmanlık alanıyla ilgili arazi ve laboratuvarda çalışma becerisi kazanma ve elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirebilme
9
Disiplinler arası takım çalışması, ulusal ve uluslararası düzeyde literatürleri takip edebilme
10
Sorumluluk alma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanabilme
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
12
Alanında öğrendiği ve geliştirdiği bilgileri bilim ve toplum yararına kullanabilme
13
Alanı ile ilgili proje yazma, makale yazma, literatür araştırma ve verilerin değerlendirmesinde gerekli teknolojiyi kullanabilme ve teknoloji kullanımında kendini geliştirebilme
14
Makale yazma, proje sunma, sunum yapma ve akademisyenlerle iletişime geçmede anadili dışında bir dili etkili şekilde kullanabilme
15
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve tecrübeleri kalite yönetimi çerçevesinde değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
GD bitkilerin dünyadaki durumu hakkında bilgi verir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GD bitkilerin Türkiyedeki durumu hakkında bilgi verir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Biyogüvenlik yasası, biyogüvenlik yasasına olan eleştiriler hakkında bilgi kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GD bitkiler hakkında bilgi verir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GD bitkilerin potansiyel fayda ve zararları hakkında bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439812