PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türk Şiirinde Anadolu
TDE6041
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı - DR -
Lisansüstü
(Sözlü)
Amaç
Türk Şiiri'nde sıkça kullanılan "Anadolu" teması etrafında düşünmek ve tartışmak.
Ders İçeriği
Hafta
Konu
1
“Anadolu” kavramının kültürel, siyasi ve edebi anlamları
2
Anadolu’nun edebiyattaki ilk görünümleri üzerine genel değerlendirme
3
Osmanlı merkez-periferi ilişkisi ve Divan Şairlerinde Anadolu’ya bakış
4
Âşık Edebiyatında Anadolu
5
Tanzimat ve Servet-i Fünun’da Anadolu’ya Bakış
6
II. Meşrutiyet Döneminde Anadolu İmgesi
7
Millî Mücadele, Anadolu ve Şiir
8
Anadolu coğrafyasının milli edebiyat inşasındaki rolü
9
Halk Şiiri Geleneği ve Modern Şiir
10
Faruk Nafiz Çamlıbel: “Han Duvarları” ve Anadolu romantizmi
11
Ahmet Kutsi Tecer, Behçet Kemal Çağlar
12
Toplumcu Gerçekçi Şiirde Anadolu
13
"İkinci Yeni" ve Anadolu
14
1960 Sonrası Anadolu Şiiri
Program Çıktıları
1
Yüksek lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir, genişletir ve derinleştirir.
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları, gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
4
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
5
Edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
6
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alan uzmanları ve alan dışı kişi ve kurumlarla sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7
Alanıyla ilişkili özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8
Alanıyla ilgili özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
9
Uzmanlık alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
10
Uzmanlık alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir.
11
Uzmanlık alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntem ve uygulamalar geliştirir.
12
Alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.
13
Alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
14
Uzmanlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
15
Alanıyla ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci Türk Şiiri'nde Anadolu teması hakkında bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, Türk Şiiri'nde Anadolu temasının ele alınışını kavrar. Söz konusu tema çerçevesinde öne çıkan şairler hakkında bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, Anadolu teması çerçevesinde öne çıkan şiir örnekleri görür ve bunları tahlil edebilmeyi öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439965