PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tez Çalışması
TDE5000
0 + 1
20,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze ve sınıf dışı çalışma)
Amaç
Tez çalışması için kaynakları ve metotları öğrenme
Ders İçeriği
Tez çalışması
Ders Veren
İbrahim TAŞ
,
Metin SAMANCI
,
Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
,
Mehmet ÖZDEMİR
,
Oktay Selim KARACA
,
Zeliha ÖZTÜRK
,
Yakup ÖZTÜRK
,
Serdar ŞİMŞEK
,
Halilibrahim ERTÜRK
,
Erdem DÖNMEZ
Hafta
Konu
1
Tez çalışmasının önemini öğrenme
2
Tez konusu tespiti için kaynak tarama
3
Tez araştırması ile ilgili kaynakların seçilmesi
4
Belirlenen konu hakkında kütüphane araştırması
5
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
6
Belirlenen konu hakkında tartışma yapılması
7
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
8
Belirlenen konu hakkında internet taraması
9
Kaynaklar hakkında tartışma yapılması
10
Belirlenen konu hakkında internet taraması
11
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
12
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
13
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
14
Belirlenen sorun hakkında kaynakların okunması ve tartışılması
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Ödev 1
3
1
Dönem Sonu Uygulaması
3
1
Ders İş Yükü:
20
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
0,78
Program Çıktıları
1
Uzmanlaştığı anabilim dalında bilimsel araştırmalar yapma, akademik yazım ve akademik sunum konularında ihtiyaç duyulan teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Temel edebiyat ve dil kaynaklarını, özelliklerini bilir ve tenkit eder, edebi metinlerdeki verileri bilimsel ve teknik yöntemlerle analiz edip değerlendirir.
3
Edebiyat metinlerini farklı teoriler ve bakış açıları ışığında analiz eder ve yorumlar.
4
Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.
5
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili temel kavramları ve edebiyatın diğer sosyal bilimlerle ilişkisini, benzerlik ve farklarını kavrar ve açıklar.
6
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde entelektüel riskler ve sorumluluklar alır.
7
Bir araştırma projesine yönelik etkinlikleri ve ilişkileri planlar ve yönetir.
8
Uzmanlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
10
Uzmanlaştığı alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
11
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
13
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
15
Uzmanlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenciler bir araştırmayı tez olarak hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler bir araştırmayı veya tezi sözlü bir sunum şeklinde sunar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler bir konuda bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dili ve edebiyatı ile ilgili bir problemi çözebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Türk dilinin herhangi bir sorunu yazılı olarak ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/439978