PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hizmet Pazarlaması
PAZ5002
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, global düzeyde hizmet sektörünün büyümesiyle beraber önemi artan hizmet işletmelerinin, içinde bulundukları hedef pazarlarda sürdürülebilir bir konumlandırma yaratabilmesi için gerekli olan stratejilerin önemini ortaya koymaktır. Hizmet pazarlaması yaklaşımında, pazarlama karması unsurlarının etkili kullanımının, işletmeye sağlayacağı avantajların öneminin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi, Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü, Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci, Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi, Hizmetler Bağlamında Tüketici, Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler, Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı, Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum, Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi, Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar.
Hafta
Konu
1
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi
2
Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü
3
Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
4
Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci
5
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri
6
Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi
7
Hizmetler Bağlamında Tüketici
8
Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler
9
Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı
10
Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
11
Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi
12
Hizmetlerin Fiyatlandırılması
13
Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme
14
Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440043