PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İlişkisel Pazarlama
PAZ5003
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Ders, yüzyüze eğitim şeklinde verilmektedir.)
Amaç
İlişkisel pazarlama dersinin amacı, öğrencilerin işletmelerle sahip olduğu müşteriler arasındaki bilgi alışverişini ve ilişkiyi en üst düzeye çıkaran. bunun sağlanabilmesi için karşılıklı sadakat, iyimserlik ve güven gibi ortamların oluşturulması konusunda bilgi sağlamaktır.
Ders İçeriği
İlişkisel pazarlama kavramı, kapsamı, yapısı, amaçları ve çeşitleri, ilişkisel pazarlama ile ilişkili öteki pazarlama kavramları, ilişkisel pazarlamanın önemi, ilişkisel pazarlamada strateji ve politika, ilişkisel pazarlamanın karakteristik boyutları, ilişkisel pazarlama uygulamaları.
Hafta
Konu
1
Pazarlama ve İlişkisel Pazarlamaya Giriş
2
Alıcı ve satıcı ilişkileri
3
İşletmeden işletmeye ve işletmeden müşteriye Pazar ilişkileri
4
İlişkiler açısından müşteri ve tüketiciyi tanımlama
5
Dağıtım kanal stratejisi ve ilişkiler
6
Uygulamada ilişkisel pazarlama
7
Ara Sınav
8
Satın alma ve satış açısından gelecek ilişkileri
9
Pazar ilişkilerinin yönetimi
10
Pazarlamanın yeni çağında yeni karar verme
11
İş ortakları ve kamu oyuyla ilişkiler
12
İlişkilerin yönetilmesi ve geliştirilmesi için stratejiler
13
Müşteri ilişkileri ve yönetimi
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440044