PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Araştırma Yöntemleri ve Veri Analiz Teknikleri
PAZ5004
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Bu dersin amacı, araştırma probleminin fark edilmesi ve bu problemin çözümünde hangi yolların kullanılması gerektiğinin öğretilmesidir. Bu derste ayrıca öğrencinin temel araştırma sürecinin adımlarını takip ederek, uygulamalı bir proje gerçekleştirmesi sağlanarak problemin tespitinden veri girişine ve analizine kadar tüm adımların öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Pazarlama araştırmasında nitel ve nicel yöntemlerin öğretilmesi ve SPSS paket programının kullanılması ve veri girişi ve analizinin öğretilerek bir rapor halinde sunulması
Hafta
Konu
1
Tanışma ve Ders tanıtımı
2
Pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramsal çerçeve
3
Pazarlama araştırmaları ile ilgili yeni gelişmeler
4
Pazarlama Araştırma Süreci
5
Veri Kaynaklarının belirlenmesi
6
Veri toplama yöntemi- Kalitatif Yöntemler
7
Veri toplama Yöntemi- Nicel Yöntemler
8
Ara sınav
9
Anakütle ve Örnek seçimi, Örnekleme Yöntemleri
10
Saha Çalışmaları ve Uygulama
11
Saha Çalışmaları ve Uygulama
12
Saha Çalışmaları ve Uygulama
13
Saha Çalışmaları ve Uygulama
14
Dönem Sonu Uygulama, Araştırma Raporu
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440045