PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Yönetimi
PAZ5006
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze Eğitim)
Amaç
Dersin öğrenme çıktıları, pazarlama yönetimi konularında edinilen teorik bilgileri kullanma, problem çözme, analitik düşünme, etkili ve rasyonel karar alma konularında beceri kazandırması yönüyle, yukarıda maddeler halinde sıralanan program yeterliliklerine yüksek derecede katkıda bulunmaktadır.
Ders İçeriği
Pazarlama yönetimi dersi kapsamında pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır.
Hafta
Konu
1
Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2
Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3
Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4
Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5
Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları.
6
Pazar bölümleme ve konumlandırma.
7
Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması.
8
Pazarlamada ürün kararları.
9
Pazarlamada fiyat kararları.
10
Pazarlamada dağıtım kararları.
11
Tutundurma ve pazarlama iletişimi.
12
Pazarlama planlaması, uygulama ve kontrol.
13
Uluslararası pazarlama.Sürdürülebilir pazarlama
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Öğrenciler pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440047