PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uluslararası Pazarlama
PAZ5009
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(yüz yüze)
Amaç
Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.
Ders İçeriği
Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.
Hafta
Konu
1
Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam
2
Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam (Devam)
3
Uluslararası Pazarlama Çevresi
4
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
5
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
6
Uluslararası Pazara Giriş Stratejilerinin Seçimi
7
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama Karması
8
Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları
9
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
10
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma
11
Fiyatlandırma Yaklaşımları
12
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma Kararları
13
Örnek Olay Analizi
14
Uluslararası Pazarlamada Güncel Konular
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Uluslararası pazarlamanın temel güdüleri ve modelleri kavranacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlama kavramı ve ilişkili kavramlar tanımlanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejileri karşılaştırılabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlama çevresi ve uluslararası pazara açılan işletmeler için önemi yorumlanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440050