PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Marka Yönetimi
PAZ5012
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, pazarlama alanında önemli bir kavram olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Bu dersin içeriğini, marka kavramı, marka kişiliği ve kimliği, markanın konumlandırılması, markalama süreci, markalama stratejileri, marka denkliği ve marka değeri gibi konular oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi
2
Markanın Unsurları
3
Marka Kişiliği ve Marka Kimliği
4
Marka Konumlandırma
5
Markalama Süreci
6
Markalama Stratejileri
7
Marka İletişimi
9
Marka Değeri Unsurları-1: Marka Bağımlılığı
10
Marka Değeri Unsurları-2: Marka Farkındalığı
11
Marka Değeri Unsurları-3: Marka Çağrışımları
13
Markalama projeleri sunumları
14
Markalama projeleri sunumları
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı marka türlerini ayırt eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Markanın bileşenlerini ayırt eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440053