PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
PAZ5900
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretim Yönetimi ve Pazarlama - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze eğitim)
Amaç
Seminer dersinin amacı yüksek lisans öğrencilerinin, alanları ya da tez konuları ile ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Ders İçeriği
Öğrencinin ilgi alanına uygun güncel bir konunun araştırma ödevi olarak verilip makale formatında, makale yazım kurallarına ve bilimsel araştırma kurallarına uygun bir şekilde hazırlatılması ve sınıfta sunum yapması.
Hafta
Konu
1
Blimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi
2
Öğrencilere İlgi Duydukları Alanlarda Araştırma Ödevlerinin Verilmesi
3
Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme
4
Öğrenci Sunumları
5
Öğrenci Sunumları
6
Öğrenci Sunumları
7
Öğrenci Sunumları
8
Öğrenci Sunumları
9
Öğrenci Sunumları
10
Öğrenci Sunumları
11
Öğrenci Sunumları
12
Öğrenci Sunumları
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Program Çıktıları
1
İşletmenin makro ve mikro pazarlama çevresi sorunlarını tanımlayıp çözümleyebilmek
2
Pazarlama yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
3
Üretim yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilmek
4
Güncel pazarlama sorunlarının çözümünde pazarlama teorisi ve teorik yaklaşımların rolünü belirleyebilmek
5
Pazarlama teorilerinin farklı kültürel yapılarda nasıl uygulandığını belirleyebilmek
6
Klasik ve güncel pazarlama teorileri arasındaki farklılık ve ilişkileri tanımlayarak değerlendirmek
7
Pazarlama yönetiminde bilgi sistemlerinden faydalanarak pazarlama bilgisi toplamak ve analiz edebilmek
8
Tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin yönetimi ve entegrasyonu becerisi
9
Rekabet ortamında pazarlama fırsat ve tehditleri belirlemek ve bunlara uygun stratejiler geliştirebilmek
10
Mikro ve makro pazarlama çevresi üyeleriyle iletişim, koordinasyon ve bilgi paylaşımını sağlayabilmek
11
İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemek ve çözüm sunmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Literatür taraması ve kaynak araştırması hakkında bilgi sahibi olmayı desteklemesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440054