PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama İlkeleri II
PZL102
2
3 + 1
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlamanın temel ilkeleri ile kullanım alanları hakkında gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Pazar bölümlendirme; Pazar hedeflemesi ve konumlandırması; Pazarlama karması elemanları (ürün, fiyatlama, tutundurma, dağıtım); pazarlama ve toplum; sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği.
Hafta
Konu
1
İletişim ve Tutundurma Çabaları
2
Reklam Kavramı
3
Satış Teşvik (Promosyon)
4
Kişisel Satış Türleri
5
Fiyatlandırma: fiyat kavramı, fiyatlamayı etkileyen faktörler
6
Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama süreci, fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri.
7
Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
8
Dağıtım Kanalı Stratejileri
9
Toptancılık ve perakendecilik
10
Stratejik Pazarlama Planlaması Süreci
11
Doğrudan Pazarlama
12
Sosyal Sorumluluk ve Etik
13
Pazarlamada Denetim
14
Pazarlamada Güncel Örnek Olaylar-Vaka Çalışması
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenciler ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler fiyat ve tutundurma kavramlarını ve açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Pazarlama karması elemanlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440630