PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim Bilgisine Giriş
REK101
1
4 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Dersin temel yöntemi anlatım ve ele alınacak çeşitli vakaları tartışma şeklindedir.)
Amaç
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek.
Ders İçeriği
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi.
Ders Veren
Önder GÜRSEL
Hafta
Konu
1
Aile içi iletişim
2
İletişim Türleri
3
Dinleme becerisi
4
Grup kavramı ve Grup İletişimi
5
Grup türleri ve yapıları
6
Kendini Tanımanın Boyutları
7
Empatik iletişim
8
İkna edici iletişim kavramı ve ikna süreci
9
İkna edici iletişim süreci öğeleri ve mesaj tasarımı
10
Empatik iletişimin bileşenleri ve özellikleri
11
Kişiler arası iletişim çatışmaları
12
Örgüt içi iletişim
13
Satış sürecinde ikna edici iletişim
14
Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim
15
Temel iletişim süreci ve işleyişi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440724