PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklamcılık
REK104
2
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir. )
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere reklamcılığın diğer bilim dalları ve disiplinler ile ilişkisinin yanı sıra, reklamcılıkta kullanılan temel yaklaşımlar hakkında yeterli düzeyde temel bilgileri vererek, öğrencilerin reklamcılık ile ilgili teorik birikimlerini güçlendirmek ve uygulamaları sırasında ise diğer bilim dallarından ve disiplinlerden ve bunun yanı sıra temel yaklaşımlardan ne şekilde yararlanabileceğini göstermektir.
Ders İçeriği
Reklam ve Toplum. Reklamın diğer alanlarla ilişkisi: Pazarlama ve reklam, ekonomi ve reklam, hukuk ve reklam, psikoloji ve reklam, sosyoloji ve reklam, antropoloji ve reklam, istatistik ve reklam, sanat ve reklam. Reklam işleyiş sürecine ilişkin modeller: Etki hiyerarşisi modelleri, ilginlik temelli modeller, ayrıntılandırma olasılığı modeli. Reklam ve tüketici davranışı; demografik faktörler, psikolojik faktörler, sosyo-kültürel faktörler. Reklamın diğer pazarlama iletişimi araçları ile ilişkisi, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar, reklam ajansları.
Hafta
Konu
1
Reklam Hakkında Genel Bilgi
2
Reklam Terminolojisi
3
Reklamın İlişkili Olduğu Bilim Dalları
4
Reklam Ve Pazarlama İlişkisi
5
Reklam Ve Ekonomi İlişkisi
6
Reklam Ve Psikoloji İlişkisi
7
Reklam Ve Sanat İlişkisi
8
Reklam ve Hukuk İlişkisi
9
Reklamda Kullanılan Temel Yaklaşımlar Ve Modeller
10
Reklam Ve Tüketici Davranışı İlişkisi
11
Reklamın Diğer Pazarlama İletişimi Dalları İle İlişkisi
12
Reklamcılık İle İlgili Kuruluşlar
13
Reklam Ajansları
14
Reklam Kampanyası
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel yaklaşımları ayırt edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci farklı reklam ortamları için prodüksiyon çalışmaları gerçekleştirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci reklam etkinliğini ölçme işlemini gerçekleştirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci reklam kampanyası sürecini geliştirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci reklamcılık ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440733