PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Davranışları
REK106
2
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak, ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek.
Ders İçeriği
Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir.
Hafta
Konu
1
Tüketici davranışına giriş.
2
Tüketici davranışı kavramı ve tüketici davranışının özellikleri. Tüketici davranışının diğer bilim dallarıyla ilişkisi.
3
Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejisi.
4
İhtiyaçlar ve tüketim, motivasyon ve ilgilenim
5
Güdüleme ve algılama
6
Tutumlar
6
Tutum ve kişilik.
7
Kişilik ve kendini tanıma, yaşam tarzı
8
Ara Sınav
9
Sosyal sınıflar ve gruplar
10
Durumsal faktörler
11
Aile
12
Örgütsel satın alma davranışı
13
Kültür, Tüketici satın alma karar süreci.
14
Final
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tüketici davranışını şekillendiren psikolojik ve sosyolojik faktörleri açıklayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici satın alma karar sürecinin adımlarını öğrenecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440734