PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yönetim ve Organizasyon
REK110
2
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, işletmelerin bulundukları çevrede sürdürülebilir başarı elde etmelerine önemli katkılar sunan yönetim disiplinin önemini ortaya koymaktır. Yönetim ve organizasyon ile ilgili süreçlerin nasıl yönetilmesi gerektiğini açıklamak, sistem içindeki uyumun önemini vurgulayarak organizasyondaki iletişim yönetimi ve yaklaşımlarını etkili şekilde ele almaktır.
Ders İçeriği
Yönetim Bilimine Giriş, Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları, Örgütsel Yapı ve Tasarım, Yönetim Fonksiyonları, Planlama, Örgütleme, Yöneltme, Denetim, Yetki, Güç ve Liderlik, Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları, Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Yönetim Kuramları, Yönetim Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkileri, Yönetimin Bağlantı Süreçleri.
Hafta
Konu
1
Yönetim Bilimine Giriş
2
Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları
3
Örgütsel Yapı ve Tasarım
4
Yönetim Fonksiyonları
5
Planlama
6
Örgütleme
7
Yöneltme
8
Denetim
9
Yetki, Güç ve Liderlik
10
Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları
11
Yönetimde Güncel Yaklaşımlar
12
Yönetim Kuramları
13
Yönetim Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkileri
14
Yönetimin Bağlantı Süreçleri
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yönetim fonksiyonlarını sıralar ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yönetim yaklaşımlarını açıklar ve sorgular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yönetim biliminin diğer disiplinlerle bağlantısını kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yönetim kuramlarını açıklar ve sistemlerle bağlantısını sorgular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440736