PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÖLPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Yönetimi
PZL101
2
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Dersin amacı, pazarlama ile ilgili temel kavramların ve temel bilgilerin öğretilmesidir. Bu öğretiler ışığında, öğrencilere pazarlamadaki güncel uygulamaları analiz edebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Ders İçeriği
Pazarlamanın temel kavramları, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma stratejileri, stratejik pazarlama planı.
Hafta
Konu
1
Pazarlamada Temel Kavramlar
2
Pazarlama Çevresi Faktörleri
3
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
4
Tüketici Davranışları
5
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
6
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
7
Ürün kararları
8
Fiyat Kararları / Arasınav
10
Tutundurma Çabaları
11
Dağıtım Kararları
12
Stratejik Pazarlama Planlaması
13
Pazarlamada Kontrol ve Sosyal Sorumluluk
14
Final sınavı konu tekrarı
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenir
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. (Akademik - 5. Düzey Önlisans)
6
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
7
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
8
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerinin kavranması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerinin kavranması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecinin kavranması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlamada Hızlı ve Doğru Karar Verme Stratejilerini Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama karması elemanlarının (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavranması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/440973